Geen geluid meer, allemaal foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo, van de een op andere dag heb ik geen geluid meer. Ik heb een Creative Extreme Audio geluidskaart. Ik heb alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg allemaal foutmeldingen. Foutmelding 1 en 2 tijdens opstarten (zie bijlagen). Er staat een uitroepteken voor mijn geluidskaart in hardware en als ik het stuurprogramma wil bijwerken krijg ik Foutmelding 3 en 4 (zie bijlagen). Iemand enig idee wat ik kan doen? Alvast Bedankt!

p.s. ik zie dat de plaatjes niet goed leesbaar zijn, dit is wat er staat:
Foutmelding 1: Kan entrypoint van procedure _except_handler4_common niet vinden in DLL-bestand msvcrt.dll
Foutmelding 2: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van P17Rune.dll
Foutmelding 3: Kan entrypoint van procedure wcsncpy_s niet vinden in DLL-bestand
Foutmelding 4: Kan entrypoint van procedure _except_handler4_common niet vinden in DLL-bestand msvcrt.dll
 

Bijlagen

  • Foutmelding 1.jpg
    Foutmelding 1.jpg
    18 KB · Weergaven: 61
  • Foutmelding 2.jpg
    Foutmelding 2.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 57
  • Foutmelding 3.jpg
    Foutmelding 3.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 55
  • Foutmelding 4.jpg
    Foutmelding 4.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
xp opnieuw

Hallo, nadat ik xp opnieuw heb geinstalleerd krijg ik de geluidskaart wel aan de praat maar heb ik nog steeds foutmelding 1 en 2 tijdens het opstarten. Ik heb ook al op Google gezocht maar kan het echt niet vinden! Kan iemand mij misschien helpen?
 
Dit vond ik voor je op het internet:
(...) error message about not finding some handle in msvcrt.dll
I then downloaded and installed the driver (XFXA_PCDRV_LB_1_04_0077.exe) directly from creative's page and installed it
On reboot i get the new "error loading P17RunE.dll" the specific procedure could not be found"
I notice that in my msconfig startup, there are 2 new rundll32.exe startups
One is for P17RunE.dll and the other is SPIRun.dll
I unload them both. At leastnow the load errors have gone away. The sound seems to work fine
I have no idea what functionality these two rundll calls provided that i now no longer have but at least no errors and sound and creative console are working
Hopelijk heb je er wat aan. :)
 
Dank je! Ik heb ze verwijderd uit de opstartprocedure en het werkt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan