Geen geluid meer met mijn Medion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schizophrenic

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo beste Helpmij ' ers,

Ik heb sinds 3 dagen mijn PC geformatteerd omdat ik te kampen had met enkele problemen, ook was het wel weer nodig om een met een verse en nieuwe start te beginnen.

----------------

Info over mijn PC:

Leverancier: Medion
Model: PC MT6
Type: MED MT 169
Moederbord: AMD Athlon XP, 2081 MHz (12.5 x 166) 2600+
O/S: Win XP pro (NL)

----------------

De problemen liggen dus echter met alleen het geluid op mijn PC. Verder doet alles het (standaard door Win XP herkent of gedownload).

Nu heb ik al geprobeerd om de driver te achterhalen via Medion support maar deze hebben nog steeds geen reactie terug gestuurd. En daar verwacht ik ook geen reactie meer van.
Het blijkt dat ik ook nog een driver installatie CD-Rom moet hebben maar die ben ik hellaas kwijt :(

Maar in iederig geval... ik heb drivers ergens vandaan 'getoverd' en die geinstalleerd.... geluid werkt niet en wanneer je reboot, dan werkt windows gewoon helemaal niet meer. (na windows logo en laden) grijs/zwart beeldscherm en hij laad niet door.
Dat was te verhelpen door in veilige modus de drivers uit te schakellen of te uninstallen.

----------------

Toen dacht ik dus... laat ik maar even een andere kaart erin zetten... en wel een: Trust 511 5.1 sounds expert digital surround. (niet mijn favoriet)

Driver van gedownload en geinstalleerd.. werkt dus ook niet.

----------------

Weet iemand nog iets wat ik kan doen, aangezien ik al tientallen drivers/oplossingen geprobeerd heb?

GreetZ Schizophrenic

Ps. als ik nu dus de PC laat scannen voor nieuwe hardware... dan installeerd hij automatisch de Realtek AC'97 audio for VIA (R) audio controller

Everets geeft aan dat ik een VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI videokaart zou moeten hebben... (hij is onboard)

Zojuist even gereboot met dus die door windows geinstalleerde Realtek driver.
De PC blijft met die drivers dus alsmaar vast lopen in windows zelf.. je kan zeg maar 2 dingen doen en dan moet je de PC weer uitzetten.

mijn windows XP professional is trouwens alleen maar zoorzien van SP1. Ik heb SP2 nog niet geinstalleerd omdat ik ervaren heb (met mijn Belking draadloze router) dat deze niet meer functioneerd.
Weet iemand hier de status van.. of deze problemen zich nog steeds voordoen met SP2?

bedankt voor je reactie humpe.

Ik heb de gehele medion website bekeken met alle drivers die daar dan ook voor mijn model aanwezig zijn, maar daar staat niets voor mijn sound.

everets geeft aan dat het een VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI is... maar naar mijn weten heb ik die al eens geprobeerd.
Misschien dat ik het nog een keer moet proberen.

Maar het vreemdste vind ik altijd nog dat als ik een driver installeer windows heel de tijd vast loopt, of zelf windows helemaal niet meer in kom.

Als ik de eigenschappen van Geluid open in het configuratie scherm... dan krijg ik dit venster

geluid.gif

Heb je al gekeken in apparaatheer of geluidskaart een melding aan geeft.

Laatst bewerkt:
Misschien staat hier wat bij.

je moet even onder google de naam AC'97 enhanced audio intoetsen wan daar staan wel de drivers.

Laatst bewerkt:
wanneer hij zelf door Windows geinstalleerd wordt ... dan geeft hij geen foutmelding (uitroepteken).

Eerst installeerde hij 1 of andere driver met de benaming: CMI8738. En door die driver starte hij windows niet meer op.
En nu tegen woordig... wanneer ik hem automatische laat detecteren.. dan pakt hij die realtek driver.

maar mischien dat ik de oplossing al gevonden heb.. het kan namelijk ook aan mijn chipset driver(s) liggen.
Heb zojusit een download gevonden van, hoop ik de goed drivers.

We zullen zien :confused:

Je hoeft alleen die driver van je geluidskaart te installeren, maar nu die driver nog.

Laatst bewerkt:
Is er ook sound on board aanwezig naasy de geluidskaart?

Maak de kast eens open en kijk wat er op de geluidskaart zelf staat.

greetz
H

Er is alleen maar sound on board aanwezig...
ik heb zelf wel een losse geluidskaart hier liggen... maar die functioneerd niet naar behoren wanneer deze erbij geplaatst wordt

Waarschijnlijk moet ik dan eerst de onboard sound disablen in de bios

Losse kaart is een Trust 511 5.1 sounds expert digital surround

Vanmiddag gebeld met de medion helpdesk... krijg ik eerst iemand aan de lijn die m`n achternaam verkeerd noteert.. krijg ik daarna iemand aan de lijn die zelf weinig tot geen verstand van computers heeft en denkt dat een aankomende IT'er (jaja ik studeer nog :)) niets van computer, drivers etc afweet.

maarja... het blijkt dus (zoals die man het zei) dat ik waarschijnlijk de driver(s) van de application & support CD nodig heb om hem te installeren.
Nu gaan ze dus een CDtje sturen met de driver (goeie support). Geheel gratis (de cd dan wel hé, het 0900-nummer koste me wel wat knaken).

Nu maar hopen dat de driver het dan wel doet en dat het toch echt niet aan Windows ligt of dat het een hardwarematig probleem is.

We zullen afwachten

Wat voor merk/model moederbord heb je en heb je de moederbord cd nog?

De CD die ze me nu toe gaan sturen bevat alle drivers voor mijn moederbord.

Moederbord merk + type = MSI MS-6716

DAn denk ik dat je probleem daar idd mee wordt opgelost.
succes

H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan