Geen geluid meer na aansluiten nieuw beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelztm

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Hallo allemaal,

Sinds het weekend heb ik mijn oude Samsung Syncmaster 17" monitor (aangesloten op DVI poort) vervangen door de S27B350 van eveneens Samsung (monitor zonder speakers). Na wat problemen met de aansluiting van het nieuwe beeldscherm, kreeg ik eindelijk een werkend beeldscherm, door middel van het aansluiten met een HDMI kabel (op mini HDMI poort op m'n graka).

Het probleem is echter wat vreemd: met mijn oude monitor had ik geen problemen met het geluid, maar nu ik de nieuwe monitor heb aangesloten, heb ik ineens geen geluid meer. Wanneer ik de boxen aanzet, kraakt er altijd 1 box kortstondig, en dat doet ie nu ook nog steeds. Als ik bijvoorbeeld de boxen aan en uit zet, hoor je ze ook echt aan en uit gaan. Nu komt er echter geen geluid meer uit beide boxen als de PC eenmaal opgestart is. De stekkers heb ik nagelopen maar zitten er allemaal nog keurig in, zowel in de subwoofer, in de boxjes, in de PC als het netsnoer.

Wat heb ik al gedaan:
Als ik naar Configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Geluid ga (ik heb Windows 7, 64-bit), dan zie ik 3 dingen staan:
- Luidsprekers (niet aangesloten, maar dat kan kloppen, want dit zou volgens de Microsoft hulp op http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/no-sound-help de HDMI kabel zijn. Aangezien daar geen audio mee verbonden is, is dat niet zo heel gek)
- Realtek Digital Output (gereed)
- Realtek Digital Output (Optical) (Standaardapparaat).

De drivers van de monitor en Realtek (van CD van mobo, en aanvulling van internet, te weten Realtek High Definition Audio) heb ik opnieuw geïnstalleerd, maar dit had geen resultaat tot gevolg.

Verder heb ik de open deuren bekeken (zoals stekkertjes, volumeknoppen op zowel speakers als PC) en de instellingen in de Realtek HD Audio Configuratie. Daar is naar mijn weten niks veranderd, en ik zie daar ook geen gekke dingen staan. Verder heb ik nog gekeken onder Deze Computer (rechter muisknop) > beheren > Apparaatbeheer > Besturing voor geluid, video en spelletjes. Hier staat 4x Nvidia High Definition Audio en 1x Realtek High Definition Audio.

Ik kan helaas niks meer bedenken (en vinden op internet) waarmee ik mijn geluid nog terug kan krijgen.

Heeft iemand enig idee wat er nog mis zou kunnen zijn, waardoor het geluid niet werkt?

Groeten,
Michael

Laatst bewerkt:
Voor de grafische kaart heb je HDMI audiodrivers, zal je nu niet nodig hebben maar miss omdat die er niet zijn het probleem veroorzaakt, of zij die wel geïnstalleerd?
Miss te zien in de logboeken, via uitvoeren/zoeken en eventvwr bij systeem te zien.

Ik heb een NVIDIA GeForce GTS 450, en daarvoor zijn 4 stuurprogramma's geïnstalleerd. De stuurprogramma's heb ik vandaag nog geupdate via de website van NVIDIA. Onder de 4 stuurprogramma's zit ook een 'NVIDIA HD Audio-stuurprogramma 1.3.18.0'. Is dat wellicht de HDMI audiodriver die je bedoelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan