Geen geluid meer na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gin004

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2010
Beste mensen,

Ik heb op mijn laptop( hp dv6000) windows 7 laten installeren(dit was voorheen vista) maar nu heb ik geen geluid meer uit mijn interne speakers.Rechtsonder bij het speaker icoontje als ik daar kijk dan zie ik tijdens afspelen muziek wel het levelmetertje op en neer gaan, en plug ik een koptelefoon in dan hoor ik gewoon muziek,ook als ik op de quick play toetsen druk dan hoor ik ook gewoon piepgeluiden uit de speakers komen.Heb al driver gedeinstaleerd/geinstalleerd maar dit haalt niets uit.Hij geeft trouwens ook geen foutmeldingen bij apparatenbeheer aan.
Wie heeft voor mij de oplossing?

mvg
gino

Kan zijn dat je bij de eigenschappen van je geluidskaart/chip iets moet instellen over de luidsprekeropstelling dan wel is het geluid op de interne luidsprekers gedempt.

Dit blijkt een bekend probleem te zijn en het kan zijn dat u dezelfde problemen ondervindt.
Ik heb op de HP forums het volgende gevonden:

(Engels)HP Pavilion dv6000 getting sound from headphones, but not internal speakers
(Engels)dv6000 no sound from speakers

Het lijkt erop dat het een (mogelijke) ontwerpfout is en de speaker kabels of van lage kwaliteit zijn of gebroken zijn.

[EDIT]

Krijgt u geluid uit de interne speakers als u met uw vinger rondom de aan/uit knop drukt.
Let wel: Koptelefoon hoort niet aangesloten te worden.

Als u wel geluid uit de interne speakers krijgt terwijl u met uw vinger(s) rondom de knop drukt, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem (kabel) en dient deze kabel vervangen te worden.
U kunt verhalen op de garantie als uw laptop nog binnen de garantieperiode valt.

Laatst bewerkt:
geen geluid na installatie

Even een nieuwe post om uw aandacht te trekken.

Heeft u hetzelfde probleem als beschreven in het onderstaande video?
http://www.youtube.com/watch?v=tLlDLVXvRA4&feature=related

Hoi,
Ik heb het filmpje gekeken maar mijn probleem lijkt daar niet op,ben er wel achter gekomen als ik tijdens het opstarten bijv f10 ingedrukt houd dan hoor ik een zeer luide pieptoon uit beide speakertjes komen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Suggesties welkom.

Mvg
Gino

Beste mensen,
Ik heb precies het zelfde probleem! (zelfde laptop, eindelijk dv 6137eu)
Net als op de video, brand bij mij de led in de powerswitch niet (meer).
Ik heb alle driver die ik kon vinden geinstaleer en gedaan. Maar niks help.
Nu is het wel: bij geluid staat niet een icoon van een luidsprekertje maar van een koptelefoon. afbeelding:geluid.png
Hij is net geen 4 jaar uit. Dus de (Europese) garantie is er van af. Laptop al een keer opengemaakt en nu vond ik wel dat die kabel die van powerswitch / speakers (gaat naar zelfde chip). Nog al dubbel gevouwen zit. (niet mijn laptop maar dan weet je welke kabel ik bedoel. Laatste foto.)
Weet iemand waar ik zo’n kabel kan kopen? (als het een hardware fout is.)

Tevens heb ik ook een probleem met de powerswitch daar moet ik heel erg hard met een pen op duwen om hem aan te krijgen. (met pen, want anders gaat mijn duim zeer doen, zo hard…). Op dit Topic. Misschien heeft dit ook met die kabel te maken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan