Geen geluid meer na installeren Windows Vista service pack 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter SVDK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SVDK

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Hallo,

Zojuist heb ik Windows Vista service pack 2 geinstalleerd maar toen de installatie was afgerond kan ik geen geluid meer horen vanuit mijn speakers of hoofdtelefoon wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Kijk voor de zekerheid even in apparaat beheer of er geen gele uitroeptekens staan bij je geluidskaart.

Oke, ik ben in apparaatbeheer maar waar moet ik dan op klikken?

Als je er in bent en je ziet geen uitroeptekens dan staan de drivers er gewoon op.
Alles staat niet per ongeluk op dempen?

Nee geluid staat niet op dempen.

Hier trouwens een afbeelding
Helpmij-1.jpg

Klik ik op en dan zien we dit:

Helpmij_2.jpg

Heb de Service Pack inmiddels al verwijdert maar dat helpt ook niks.

Kan je in configuratiescherm en dan bij geluiden en audioapparaten wel aanvinken, pictogram voor het volume in systeemvak plaatsen?

Altijd je merk pc en type nummer vermelden anders kunnen we er nog niks mee..
Alleen de info vista of xp wat moeten we daarmee??

Hier net hetzelfde probleem.

Na Vista SP2 geen geluid meer op mijn HP Pavilion DV7... Dan maar via herstelpunt alles zoals vroeger gezet maar dat kan toch de bedoeling niet zijn hé :confused:.

Iemand een oplossing?

Hier ook hetzelfde.
Het ligt wel degelijk aan SP2, want als ik een systeemherstel uitvoer, dan heb ik terug geluid.
Heb eens geprobeerd met een koptelefoon aan te sluiten : hetzelfde probleem.
Ben ook eens in het configuratiescherm gaan kijken (besturing voor geluid), daar staat nog steeds "high def audio apparaat". ALs ik er op klik krijg is bij apparaatstatus : dit apparaat werkt correct.
Uiteraard alles nagekeken of het volume niet uit staat e.d. en ook een 2e speler getest buiten winamp, maar nog altijd geen geluid.
Iemand raad, want dit is blijkbaar toch een courant probleem.
Avlast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ook ik heb een dv7 pavilion zonder geluid na sp2. Alle tips geprobeerd, niets hielp. Via de recoverymanager originele drivers geluidskaart teruggezet en hoera, weer geluid.

Ik heb exact hetzelfde probleem met een HP DV7. Sinds de installatie van Service Pack 2 helemaal geen geluid meer. Heb net QuickFix van Microsoft geprobeerd, maar dat werkte helaas ook niet. Iemand nog een andere oplossing?

@anitav, hoe kan ik de drivers van mijn geluidskaart terugzetten?

Kan het er overigens mee te maken hebben dat ik met een niet-legitieme versie van Microsoft Office werk, of heeft dat geen enkele invloed? Mijn Vista is wel gewoon legitiem en geregistreerd.

Hartelijke groet,
Jeroen.

de recovery manager vindt je onder alle programma's - recovery manager - recovery manager - doorklikken tot herinstalleren van hardwarestuurprogramma's - kiezen voor geluidskaart.

geen geluid na installatie servicepack 2

Hallo,

Zojuist heb ik Windows Vista service pack 2 geinstalleerd maar toen de installatie was afgerond kan ik geen geluid meer horen vanuit mijn speakers of hoofdtelefoon wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Ik heb hetzelfde, Wat is de oplossing?

vr.gr. Toop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan