Geen geluid meer na verhuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.
En kijk dan eens bij Start / Alle programma's / Bureau accessoires / Entertainment
Staat daar een ikoontje met Volumeregeling

volumeregeling staat in het midden
maar die is voor de webcam

overigens:
als ie bij opstarten aangeeft de software voor de nieuwe hardware te willen installeren en ik dan de cd-rom voor de geluidskaart plaats dan zegt ie dat dat niet de software is voor het apparaat

Als de PC is opgestart en je stopt de CD rom van de geluidskaart er in, start er dan iets op ?
Zo niet, ga via de verkenner naar deze cd rom en kijk of je daar een bestand ziet staan dat setup of install heet.
Klik daar eens op.

de eerste keer ben ik gewoon via start - uitvoeren naar de cd rom gegaan en heb de software geinstalleerd
dat heeft dus verder geen effect

vandaag heb ik de cd rom na het opstarten toegevoegd, toen daar na de melding dat er nieuwe hardware was geinstalleerd om gevraagd werd en dan krijg ik dus de melding dat de software voor de nieuwe hardware niet gevonden is.

ook ben ik ergens de melding "code 28" tegen gekomen

Maak eens een printscreen van jouw apparaat beheer.

Het lijkt er trouwens ook veel op dat je een verkeerde CD rom hebt voor de goede audio drivers.

als audiodrive het zelfde is als geluidskaart, dan is het onmogelijk dat de software niet bij de kaart zou horen.
Dit is nl mijn eerste nieuw aangeschafte computer geweest en er is in de loop der tijd al heel wat vervangen en toegevoegd maar de geluidskaart die erin zit is de enige die ik ooit gehad heb dus de software kan niet anders dan van die kaart zijn.

eerdere computers waren een C1 en een 386 en waren van het pre-cd-rom-tijdperk

printscreen: zie bijlage

Bijlagen

• printscreen.JPG
    printscreen.JPG
    21,6 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet inderdaad de goede CD rom zijn.

Volgende: Zijn de chipset drivers geinstalleerd ?
Deze moeten op de CD rom staan van het moederbord zelf.

dat zal ff een daggie (of twee) moeten wachten.
Het is nu echt bedtijd voor me en morgen Cágnavál he

bedankt vast voor het meedenken, ik zal je opdrachten zo gauw mogelijk op een rustig momentje gaan uitvogelen

update:

ik heb om zeker te zijn dat het niet aan de boxjes lag even de stekker eruit getrokken en opgestart zonder boxen
dat geeft geen verschil, puter blijft vragen om de software voor de nieuwe hardware

op advies van een vriend koptelefoon in de geluidskaart gestoken, dan zou ik wel geluid moeten hebben als het goed is,

maar bij een poging tot het afspelen van muziek kreeg ik de melding dat er geen geluidsapparaat aanwezig is.

dit klinkt somber
errug somber.

ga morgen voor de zekerheid de kast openen om te zien of er misschien ergens wat los zit, maar ik zie de bui al hangen :eek:

Even terug: je zegt dat is voor de webcam, hoe weet je dat zo zeker?

Je hebt met Loonytune al een heel traject doorlopen :) , kijk ook eens in deze handleiding en let dan speciaal op de stukjes over "Hoofdvolume". Ik denk dat jij dezelfde functie kunt bereiken via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Entertainment. Maar het is sowieso handig om dit stappenplan te doorlopen.

Stonde er meerdere woordjes met een icoontje ervoor? Geluidsrecorder, met een luidsprekertje, Volumeregeling, met een klein vakje met een verticaal schuifje, Webcan met een klein cameraatje? Dan worden daar drie losse functies bedoeld.

en die link had ik al bekeken voor ik mijn vraag stelde, maar het komt niet overeen met wat ik op mijn computer vind

als ik via start alle programmas entertainment naar volumeregeling ga krijg ik maar 1 metertje te zien en niet zo'n heel paneel als in die link staat
(onder aan dat metertje staat dus Philips ToUcam Pro-camera;)

Stonde er meerdere woordjes met een icoontje ervoor? Geluidsrecorder, met een luidsprekertje, Volumeregeling, met een klein vakje met een verticaal schuifje, Webcan met een klein cameraatje? Dan worden daar drie losse functies bedoeld.

we kruisen elkaar ;)

er staat: vastleggen
daaronder staat: balans
met een metertje met aan twee kanten een luidsprekertje
daaronder staat: volume
met een vertikaal metertje
en daaronder een vakje dat je kunt aankruisen
daarbij staatn Alles dempen
dat vakje staat overigens niet aangekruist
daaronder staat dan Philips etc

oh helemaal bovenaan staat ook nog opties en help
maar die zijn grijs en niet aanklikbaar

Mijn vraag was deze:

En kijk dan eens bij Start / Alle programma's / Bureau accessoires / Entertainment
Staat daar een ikoontje met Volumeregeling

Jouw antwoord was dit:

Bij mij staat er dit:

Marie1.jpg

ja dan hebben we het over hetzelfde
zo staat het er bij mij ook
en dan kom ik dus op bovenstaande uit

ps wat ik me steeds af blijf vragen als de kaart kapot is, dan zou ik toch geen melding van nieuwe hardware moeten krijgen maar alleen een melding van afwezigheid?

Klik eens op volumeregeling en kijk daar of er iets gedempt staat of een Volume schuif naar beneden ( dicht )

ps wat ik me steeds af blijf vragen als de kaart kapot is, dan zou ik toch geen melding van nieuwe hardware moeten krijgen maar alleen een melding van afwezigheid?

Die melding over nieuwe hardware heeft waarschijnlijk met het gele vraagteken te maken.

Ik kan hiervandaan niet zien wat je allemaal aan kaarten in de PC hebt zitten, dus deze vraag zal je eerst zelf moeten beantwoorden.

de volume schuif staat in het midden en ik ga ff op zoek naar die kaarten

audiocodecs
legacy-audiostuurprogrammas
legacy-videovastlegapparaten
mediabeheerapparaten
philips ToUcam Pro-camera; audio (mocriofoon)
videocodecs

(bij alle zes staat na dubbelklikken: dit apparaat werkt correct)

nog ff ter aanvulling:

geluaudiqu7.jpg

hier staat bij mij de volumeschuif op laag
en is grijs dus niet te verschuiven

ook de luidsprekerinstellinen kan ik niet aankomen

het is nu bedtijd voor mij
morgen verder

bedankt voor het meedenken in elk geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug