Geen geluid meer na verhuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat je Vista had, maar gelet op bovenstaande afbeelding heb je Windows XP neem ik aan? Dan kun je die handleiding wel doornemen. Dat in die handleiding een Volumeregeling wortd afgebeeld waarin alle mogelijkheden zijn opgenomen, daar moet je even doorheen kijken.:)

Download en installeer Everest Home Edition. Open het programma en geef de volgende drie gegevens door.

Multimedia, Windows Audio - Multimedia, PCI/PnP Audio - Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam.

Ik weet niet of je het al hebt gemeld in dit topic, maar geef ook door of je een merk-PC hebt, Dell, HP, Acer, wat dan ook.

NB: misschien ook handiger dat je na je antwoorden even wacht tot we het hebben gelezen en nog bezig zijn aan een antwoord dat even tijd vraagt. ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook even na zitten denken.
We zijn er achtergekomen dat de geluidskaart op het moederbord zit.
Maar je gebruikt een speciale CD rom voor een geluidskaart.
Hier klopt iets niet volgens mij !
Als de geluidskaart op het moederbord zit, zullen de audiodrivers op de cd rom moeten staan van het moederbord. Tenminste, dit is wel gebruikelijk.
Als je een losse cd rom hebt voor een geluidskaart, hoort deze na alle waarschijnlijkheid bij een geluidsinsteekkaartje. Maar deze kaart heb je nooit gehad zeg je.

Kijk dus toch even op de cd rom van het moederbord, die je ongetwijfeld ook moet hebben.
Stop de schijf in de PC en kijk of er een programmaatje opstart om dingen te installeren.
Is dit niet het geval, ga dan eens in apparaatbeheer naar dat gele vraagteken en dubbelklik hier dan op.
Ga naar stuurprogramma's en dan stuurprogramma's bijwerken.
Als het goed is wordt er dan ook gezocht op de CD rom.
Als dit niet het geval is, ga dan handmatig naar de CD rom drive waar dus de CD rom in zit en probeer dan het gele vraagteken op te lossen.

Een andere mogelijkheid is kijken of de speakertjes het doen of aan staan.
Ik ga er van uit dat het actieve speakertjes zijn ( met versterker ) zet het volume op de speakertjes eens helemal open.
Haal nu het stekkertje een paar keer in en uit de PC, je moet dan een licht knetterend geluid uit de speakertjes horen. Is dit niet het geval, is er iets mis met de speakers.

Dus belangrijk vind ik om eerst dat gele vraagteken weg te krijgen.

Laatst bewerkt:
heren ik heb weer geluid! :thumb:

heb de kast opengemaakt en de geluidskaart leek een mm scheef te zitten
heb er zonder er veel van te verwachten wat tegen geduwd en ook tegen iets wat op een stekkertje leek

en ik zit nu naar een zeer slecht Bay City Rollers nummer te luisteren.:D

Bedankt voor het meedenken

ps ik heb inderdaad xp pro
mijn oude putertje kan vista niet trekken en mijn portemonnee ook niet

geen vraagteken meer te zien.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag ik me nog wel af waarom ik dacht ondanks de duidelijk afbeeldingen en jouw antwoorden dat de geluidskaart op het moederbord zat.

Maar goed het werkt nu. Het zal wel door een stuitering tijdens de verhuzing gekomen zijn.

Je zegt dat hij een beetje scheef zat en dat duidt op een insteekkaartje.
Als de geluidskaart op het moederbord geintegreerd is, is dit een shipje wat vastgesoldeerd zit en waar geen beweging in te krijgen is. ( zo'n klein meestal zwart blokje met wat andere onderdeeltjes)
Dus in jouw geval dus een insteekkaart wat in het moederbord gestoken zit.

ff fototje voor je gemaakt, zie hier:

100_0953.jpg

Je zegt dat hij een beetje scheef zat en dat duidt op een insteekkaartje.
Als de geluidskaart op het moederbord geintegreerd is, is dit een shipje wat vastgesoldeerd zit en waar geen beweging in te krijgen is. ( zo'n klein meestal zwart blokje met wat andere onderdeeltjes)
Dus in jouw geval dus een insteekkaart wat in het moederbord gestoken zit.

aha op die manier
ik ben ook maar een selfsupporting leek hoor :o

De geluidskaart insteekkaart zit dus ongeveer in het midden in de witte connector. (met het wit / zwart / geel / rode kabeltje) .
Daarboven zit de videokaart en onderin zit iets scheef met 2 ik denk usb poorten of modem poortjes. Kijk hier dus ook even naar of dit recht te krijgen is, anders heb je binnenkort misschien een ander probleem.
Het is niet goed te zien of dit in een slotje ( connector) zit of dat dit met een kabeltje aan het moederbord verbonden zit.
Op het moederbord zie je vierkante zwarte blokjes, in veel gevallen is dit een geluidskaart dat op het moederbord zit.

ja het zijnt twee usb poortjes
dat kaartje zit muurvast scheef
ik durf geen geweld te gebruiken

Als hij niet in een slotje zit, zou ik het lekker laten zitten.
Ik twijfel dat dit kaartje met twee grijze flat kabeltjes op rechtsonder en meteen boven het kaartje aan het moederbord vastzit.

toch iets te vroeg gejuichd
5 minuten na mijn laatste berichtje gaf mijn oude putertje volledig de geest. :(

Wat vertel je me nou toch ??
Je hebt toch zeker wel de geluidskaart aangedrukt toen hij uit stond :confused:

jawel tuurlijk het had ook nix met de kaart te maken

de voeding is op eoa manier overbelast geraakt en heeft kortsluiting veroorzaakt.
en daarbij is meer dan alleen de voeding kaduuk gegaan

maar goed, het heeft me een zetje gegeven om dan toch maar eindelijk een nieuwe puter te kopen.
dus ik ben dan toch in het vista tijdperk beland.

Meer dan alleen de voeding stuk is moeilijk te bepalen, dat weet je pas als je er een nieuwe in schroeft.

Misschien is er een verzamelplaatst voor grofvuil in jouw woonplaats.
Vaak worden er wat oudere computers weggegooid waarvan de voeding nog heel is.
Deze zit meestal met 4 kruiskopschroeven en wat connectoren vast en als je het vraagt of je er eentje uit mag slopen zullen ze geen nee zeggen.
Niet alle voedingen zijn hetzelfde, kijk dus even goed welke jij hebt of neem de oude mee.
Let ook op het wattage.

Maar natuurlijk is de beslissing voor jou om een nieuwe machine aan te schaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan