geen geluid meer: rundll32 heeft een fout veroorzaakt in mmsystem.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanssie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2006
Hallo,
Ik heb net een poging gedaan op hijackthis.nl om mijn probleem op te lossen maar daar werd ik toch verwezen naar dit forum omdat het geen malware lijkt te zijn.
De link naar de uitgebreide probleembeschrijving is deze: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=3615

Samenvatting:
Ik weet niet of het aan de geluidskaart of aan het besturingssysteem ligt maar sinds een paar maanden geleden mijn pc half crashte, heb ik geen geluid meer. Als ik geluid af wil spelen krijg ik de foutmelding "rundll32 heeft een fout veroorzaakt in mmsystem.dll. rundll32 wordt nu gesloten". Het heeft altijd prima gewerkt. Ook niets geinstalleerd of zo, pc stopte toen bij het uploaden van foto's naar een fotozaak.
Bij bovenstaand forum is al wel geconstateerd dat mijn system.ini er erg vreemd uitziet (zi de link) en ook dat een deel van mijn dos commando's weg lijkt te zijn.
Kortom ik weet niet meer waar ik moet beginnen. Dus ik hoop dat er iemand wat aanwijzingen kan geven om deze problemen op te lossen.

PS Naast het geen geluid hebben. is de PC ook nog erg traag geworden, dit was al voor de crash. Maar we zullen alles 1 voor 1 aanpakken. Het geluid is erg irritant.

Als jullie denken dat het toch beter onder Besturingssystemen moet hangen, is deze vraag dan door jullie te 'verhangen'?

Nog wat pc gegevens: amd athlon 1 Gh, windows ME, firefox.

Gr,
Hanssie

Hallo en welkom op Helpmij.

Ik denk toch dat het in de sectie ME thuis hoort dus verplaatst deze vraag bij deze.
Verder..
Ik heb geen ervaring met ME maar dacht dat dit OS systeemherstel had?
Probeer dat eens.
Mocht dat niet lukken lijkt een meer rigoureuze handeling meer noodzakelijk.
Omdat het er naar uitziet dat je systeem beschadigt is zou ik eerst een schijfcontrole proberen.
Geen oplossing?
Dan een installatie over de bestaande uitvoeren met behoud van de gegeven.
Hoelang heb je de OS op de pc staan?
Ik weet nog met Win 98 dat ik deze meestal geen jaar op de pc kon staan hebben zonder op den duur in problemen te geraken.
Een verse instal was dan meestal de gemakkelijkste en beste oplossing.

Bedankt voor je snelle reactie. Systeemherstel zit er inderdaad op maar bij de crash een paar maanden geleden heb ik een poging gedaan om naar een vorig herstelpunt te gaan, maar dat hielp niets. Ik heb toen geconcludeerd dat de vorige punten waarschijnlijk ook al een aangetaste versie hadden bewaard.

Ik heb vanmiddag nog maar eens een schijfcontrole gedaan (kost een paar uur...) en daar werden geen fouten gevonden.

Het opnieuw installeren van ME met behoud van data klinkt erg aantrekkelijk. Ik had al eens navraag gedaan of dat zomaar kan, maar de meningen waren wel erg verdeeld. Sommige zeiden dat het zonder problemen kan, anderen dat het vragen om moeilijkheden was (beter is om alles leeg te maken, c formatteren en dan weer erop, maar dat is echt rigoreus). Het zou in ieder geval helpen (denk ik) om de DOS spullen weer terug te krijgen.

ME staat er al zeker ruim 4 jaar op.

Heb je ervaring van het overschrijven/aanvullen van ME met behoud van data?

Ik heb nog de originele OEM diskettes dus daar zou het mee moeten kunnen ?

Gr,
Hans

Over de bestaande installatie is inderdaad een optie al ben ik daar ook niet zo'n voorstander van omdat het inderdaad voor kan komen dat men met de problemen blijft zitten.
Een versie instal heeft daarom de voorkeur.
Als je nog de installatie cd-rom en key hebt van ME is het geen probleem om deze opnieuw te installeren.

Wat betreft de "levensduur" vind ik vier jaar erg lang, het hangt er natuurlijk vanaf wat u met het systeem doet maar bij intensief gebruik kon ik met win 98 (veel programma's installeren) niet langer dan een jaar mee.
Wat dat betreft is Win XP een stuk beter geworden en veel stabieler.
De keuze is aan u maar als u zegt dat er dos opdrachten in sys ini niet meer deugen lijkt mij dat heel ver gaan om dat nog repareren.
U bent met een versie instal misschien een uurtje kwijt terwijl het uitzoeken van het probleem een eeuwigheid kan duren.
U hebt ook al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren (misschien ook nog een optie)?

Wat ik zou proberen is de drivers voor het geluid eens opnieuw installeren.
Brengt dit geen uitkomst, ME over de bestaande installatie installeren (de data blijft dan behouden).
Helpt dit niet zou ik toch voor een versie instal gaan.

ok, ik zal gaan proberen om ME eroverheen te zetten de komende dagen.

Ik hou je op de hoogte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan