geen geluid meer, via headset wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

svls1

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
hallo,
ik heb een hp pavilion dv7 4010sd en ik heb deze week al 2 keer het probleem gehad dat mijn laptop blijft zeggen dat de headset is aangesloten. de eerste keer heb ik dit opgelost door mijn besturingsoftware eraf te gooien en opnieuw te instaleren.

echter werkt dit nu niet meer. In apparaatbeheer is alles in orde.
ik weet alleen niet hoe ik het voor mekaar krijg dat hij niet meer zeurt dat mijn headset is aangesloten(wat ik al 2 dagen niet meer heb gedaan)

alvast bedankt voor jullie hulp;)

greetz

Laatst bewerkt:
Ik weet dat je koptelefoon ingang tegenwoordig een laser er in hebben om inderdaad koptelefoons te herkennen. Wat voor een geluid kaart zit er in? Realtek HD Audio?

ik heb er 3 in staan
IDT high definition audio CODEC

de 2de stond er gisteren nog niet in.
deze is: ATI high definition audio device

en natuurlijk mijn bluetooth-audio

Ah, daar heb ik helemaal geen ervaring mee, kan niet in de configuratie scherm > geluid niet de koptelefoons uitschakelen? En ten tweede, heb je iets zoals de IDT Configuratie paneel?
idt-configuratiescherm.jpg

Iets zo als dit? Want daar kan je aan de rechter zijde nog een paar dingen instellen.

ja deze heb ik, ik zal proberen te laten zien wat het probleem is.

Knipsel.JPG

dit is de mijne, ik weet niet of je het goed kunt zien, maar bij de panel is de rechter higlight, als ik mijn microfoon aansluit doet de linker hetzelfde, hij blijft dus op headset hangen op een of andere manier

Ik zou de driver opnieuw installeren als hij dat niet pakt HP bellen. Dan zit er toch eventueel iets miss in de aansluiting zelf denk ik. Maar ik weet ook met sommige geluid kaarten dat je de detectie uit kan zetten of zelfs aan forceren. :( Sorry dat je niet echt duidelijk kon helpen. Misschien weet iemand anders er mee van af met ook de zelfde laptop.

Ik zou de driver opnieuw installeren als hij dat niet pakt HP bellen. Dan zit er toch eventueel iets miss in de aansluiting zelf denk ik. Maar ik weet ook met sommige geluid kaarten dat je de detectie uit kan zetten of zelfs aan forceren. :( Sorry dat je niet echt duidelijk kon helpen. Misschien weet iemand anders er mee van af met ook de zelfde laptop.

maakt niet uit, de driver heb ik geprobeerd, ik zal kijken of ik die detectie kan forceren. anders zal ik toch hp moeten bellen.

ik heb het denk ik perongeluk ontdekt.
als ik mijn headset eruit haal dan blijft die schakelaar hangen die hem op de speakers zet.
ik heb ontdekt dat als ik terwijl ik hem eruit haal en een keer heen en weer beweeg(de uitgang) dat het schakelaartje het wel doet.

voor degene die hetzelfde probleem hebben als ik, probeer deze oplossing eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan