Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boelens

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
11
Ik krijg geen enkel geluid meer uit mijn Dell PC. Ik draai onder W98SE en de geluidskaart is Aureal Montego II.

Er is niets veranderd en/of geinstalleerd. Zelfs de standaard Windows geluidjes laten verstek gaan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen waar de fout zit of wat er kapot zou kunnen zijn?

Bedankt en groet,
Frans
 
staan er in apparaatbeheer misschien gele uitroeptekens?
zitten de stekkertjes van je boxen er nog goed in?
 
De stekkers van de boxen heb ik als eerst gecontroleerd en zitten volgens mij goed. In apparaarbeheer staat geen geel vraagteken bij besturing voor geluid en de status van de TBS Montego II PCI Audio card is ook correct.

Groet,
Frans
 
en bij volumeregeling, geen vinkje voor>alles dempen?
 
Nee, ook dat niet.
Ik vrees dat er hardware-matig iets kapot is.

Groet,
Frans
 
is het een losse kaart?
of een on-board?
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Alle relevante meldingen geven weer "oke", "aan" of "apparaat werkt goed", en alles is netjes en goed aangesloten, MAAR GEEN GELUID!!!

Ik heb andere luidsprekers / boxen geprobeerd. Die werken ook niet, dus het ligt echt aan de geluidskaart.
Ik heb een losse geluidskaart. Misschien jij ook.
Dus even PC openen en kijken of alles goed zit.

Zit alles goed, dan is naar mijn mening de geluidskaart gewoon defect. Nieuwe geluidskaart kopen !!!
 
Ik heb een losse PCI geluidskaart. Ik zal deze er uit halen en weer terugplaatsen. Helpt dit niet dan denk ik toch aan vervanging.

Groet,
Frans
 
Paar weken geleden precies hetzelfde aan de hand gehad. Het was een eenvoudige PCI geluidskaart voor een Compaq. Deze hield er na 2 uur mee op. Alles nagekeken.....niets kunnen vinden. Alle instellingen, probleemoplossers ect.. er op los gelaten. Dus de kaart maar vervangen en voila!! Het geluid deed het weer......maar niet voor lang. Slecht 1 week heeft het beestje het gedaan. Nu wéér geen geluid en geen oorzaak te vinden. Is het niet mogelijk dat een PC een geluidskaart 'opblaast'???

Ed
 
Ik heb nog steeds geen geluid.
Het probleem deed zich voor nadat ik oude LP's via de Line-in van de geluidskaart inlas en met behulp van Adobe Audition bewerkte, waarna ik hiervan een CD heb gebrand. Misschien is hierdoor de geluidskaart opgeblazen.
Maar hoe kom ik er nu achter of de geluidskaart echt kapot is, of misschien wel de boxen?

Wie weet raad?

Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan