Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddybeer1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Berichten
142
Er komt ineens geen enkel geluid meer uit de boxen. Dit terwijl de geluidskaart goed geinstalleerd is en ik eerst wel geluid had. Ik installeerde een downloadprogramma, Bearshare en sindsdien kan ik mp3's niet meer afspelen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
 
Heb je al gekeken bij de geluidsinstellingen van Windows?
Start/configuratie/geluiden en audioapparaten.
Als het goed is heb je misschien ook een luidsprekertje in je system tray staan. Kijken hoe de vinkjes staan.
 
De vinkjes staan op de goede plaats. Voorbeelden van geluiden afspelen lukt niet.
 
Als je rechtsklikt op mp3 kun je kiezen voor "openen met" welke player je deze af kunt spelen. Kijk daar eens naar. Staat daar nog steeds je favoriete player?
 
Ja, Winamp.

Maar 't probleem is dus dat de mp3's op geen enkele wijze kunnen worden afgespeeld (het geluid werkt niet, terwijl de mp3 zelf wel gewoon wordt afgespeeld) of ik nu winamp, realplayer, windows mediaplayer of andere programma's gebruik. Bij het opstarten van de computer hoor ik ook niet het typisch Windows 98SE opstartgeluid en de geluiden van bijvoorbeeld MSN Messenger, als iemand zich aanmeldt bijvoorbeeld, ontbreken ook.
 
Er zit niet een Mute-knop op je toetsenbord? Kan soms ook voor grapjes zorgen.

Anders zou ik toch eens die geluidskaart 'weggooien' in apparaatbeheer en vervolgens weer opstarten.
 
kben net zo blij dat ik de driver gevonden heb, tis een tweedehands pc waar de drivers niet bij geleverd waren. Is er echt geen andere manier?
 
Je gooit die driver toch niet weg!!
Die heb je, als je het goed hebt gedaan in je install-map.

Nee, je gooit alleen uit Windows - apparaatbeheer even die geluidskaart weg. Vervolgens start je op. Windows vind opnieuw die geluidskaart (het is tenslotte hardware). De driver staat nog steeds op je pc geinstalleerd.
Bovendien is uninstall van je driver ook nog een optie, daarna weer installeren.
Je moet wel moet heel zuinig met drivers zijn. Zeker als het zo moeilijk was om het te vinden.

Welke Windows heb je trouwens?
In XP vind je apparaatbeheer als volgt:
Start/Systeembeheer/Computerbeheer/apparaatbeheer.
of
Start/Configuratie/systeembeheer/comp.beheer/app.beheer.
 
YES, dat is gelukt! Even uit apparaatbeheer gegooid en daarna was het probleem opgelost. Kan ik eindelijk "Memories" van Within Temptation luisteren, kheb 'm niet voor niks gedownload.

Thanks voor je moeite!:thumb:
 
Onthou em maar. Het gaat heel vaak daarna wel goed!
Berg je drivers goed op ;)

graag gedaan! Zet je de vraag op opgelost?
Genietze van die memories!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan