Geen geluid meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieke84

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hoi,

Ik heb al drie jaar een Toshiba Satellite A20-S103 laptop en nooit problemen. Nu heb ik een los toetsenbord en muis gekocht, model Logitech Cordless Desktop MX 3200 laser. Dit heb ik geinstalleerd en het werkt goed. Alleen mijn geluid is nu helemaal weg. Ik kan niet vinden waar het aan ligt. Ik heb het al geprobeerd op te lossen met probleemoplosser, maar met geen enkel resultaat.

Weet iemand een oplossing?

Op dat toetsenbord zit een volumeknop... als je daar aan draait, krijg je dan een groene balk op je beeldscherm? In de buurt van die volumeknop zit ook een knopje met een luidsprekertje met een kruisje erop.. als je daar een paar keer op drukt, krijg je dan afwisselend rood en groen "dempen" te zien? Moet groen zijn.........

Op dat toetsenbord zit een volumeknop... als je daar aan draait, krijg je dan een groene balk op je beeldscherm? In de buurt van die volumeknop zit ook een knopje met een luidsprekertje met een kruisje erop.. als je daar een paar keer op drukt, krijg je dan afwisselend rood en groen "dempen" te zien? Moet groen zijn.........

Hij staat op groen. Maar nog steeds geen geluid.

En ook de draaiknop voor volume staat helemaal "open"? OK, dan gaan we naar rechtsonder, in de systemtray, in de buurt van de klok staat een luidsprekertje, klik die 2x aan en dan opent zich een mixer... kijk of daat geen vinkjes staan bij "alles dempen" en kijk of alle schuiven naar boven staan.... Staat dat goed, ga dan naar Start -> configuratiescherm -> Geluiden en Audio bij de schermen voor Audio en spraak de juiste geluidskaart genoemd wordt.... zo niet dan zou het kunnen dat de drivers van de audiokaart beschadigd zijn en kun je, met de CD die bij de laptop kwam, de audiodrivers opnieuw installeren.....

Oplossing

Het probleem is opgelost.
Ik heb systeemherstel gedaan. Start, alle programma's, bureauaccessoires, systeemwerkset, systeemherstel. De rest spreekt voor zich.
Een groot voordeel is dat documenten niet verloren gaan en je kan zelf een herstelmoment kiezen en zelfs aanmaken.
Dit kan je dus ook voor andere problemen gebruiken.
Ik heb software voor toetsenbord niet geinstalleerd, maar gelijk aangesloten en het werkt.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan