Geen geluid meer.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

camaro30

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Ik heb de pc uitgezet, daarvoor nog muziek geluisterd, niets aan de hand...ik zet de volgende dag de pc weer aan, wil weer muziek luisteren...niets, nada, noppes.....

Klik ik op configuratiescherm, geluid en audioapparaten, dan op audio, staat er bij geluid afspelen helemaal niets meer. Normaal kan je met dat menuutje dingen uitzoeken ..maar er staat niets meer in.

Ik heb een onboard geluidskaart, als ik het goed zeg...

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 63-0601-000000-00101111-112206-SIS649DX$A0424000_BIOS DATE: 11/22/06 19:38:05 VER: 08.00.12

[ Windows Audio ]

mixer.0 FFFF FFFF USB camera
wave-in.0 FFFF FFFF USB camera

en meer heb ik niet bij geluid staan. Heb dit gevonden via Everest home edition.

Ik snap er niets van, systeem herstel werkt niet en voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van vandaar dat ik hier om hulp vraag....wie o wie.......

Bianca

En als je in je configuratiescherm bij systeem laat zoeken naar nieuwe hardware ziet hij dan niet je geluidskaart?

ehm :o hoe kan ik zien wat mijn geluidskaart is....ik kijk dan bij apparaatbeheer onder besturing voor video, geluid en spelletjes. Of zit ik dan verkeerd?

Is het soms een Fujitsu Siemens pc??
Zo ja, dan graag even het type opgeven.

ehm :o hoe kan ik zien wat mijn geluidskaart is....ik kijk dan bij apparaatbeheer onder besturing voor video, geluid en spelletjes. Of zit ik dan verkeerd?

Daar moet je inderdaad kijken. Daar moet je als het goed is een audio controller zien staan. Staat daar niet toevallig een gele uitroepteken bij? Anders zou je kunnen proberen op het blauwe icoontje daarboven te klikken om naar gewijzigde apparaten te gaan zoeken.

als je je pc opstart, druk dan (snel) even op F5 of F8 en daarna met de pijltjestoets navigeren naar laatste configuratie die werkte ( of zoiets) wie weet werkt het.:thumb:

Daar moet je inderdaad kijken. Daar moet je als het goed is een audio controller zien staan. Staat daar niet toevallig een gele uitroepteken bij? Anders zou je kunnen proberen op het blauwe icoontje daarboven te klikken om naar gewijzigde apparaten te gaan zoeken.

Hier staat geen audio controller bij, wel audiocodecs, legacy dingen, mediabeheerapparaten,
usb en videocodecs......en nergens geen geel uitroepteken.

En als je hem dan naar gewijzigde apparaten laat zoeken in apparaatbeheer?

Kan je op de site van fujitsu siemens geen drivers downloaden van jou geluidskaart?

heb je geen cdtje/dvd van je moederbord?

Kan je op de site van fujitsu siemens geen drivers downloaden van jou geluidskaart?

Ik heb een driver gedownload, er staan er heel veel op...maar nu staat het in een map en het zijn allemaal systeem bestanden en ik zou niet weten wat ik er mee moet doen....:confused:

Heb nog steeds geen geluid, heb van alles geprobeerd. Breng m weer naar de winkel, moeten ze het daar maar even nakijken. Bedankt voor het meedenken :thumb:

Een mogelijke oplossing:

Laat dit desnoods door iemand doen die iets meer met windows heeft...

Ik had hetzelfde probleem, ben er zelf 4 weken mee bezig geweest:
-----------------------------------------------------------------------------------------------

De boosdoener is: Teller voor Plug en Play-apparatuur
Te vinden bij Apparaatbeheer onder Systeemapparaten....

Indien deze niet in de lijst staat ben je de klos qua Audio.

Hoe op te lossen?
Ga als volg te werk:

-Kopieer het volgende bestand naar een tijdelijke locatie:
C:\WINDOWS\inf\machine.inf

-Open het bestand in Notepad

-Verwijder regel nr. 20 (ExcludeFromSelect=*)

-Sla het bestand op

-Ga naar Configuratiescherm>Hardware.
Klik op Volgende> selecteer "Ja, ik heb de hardware al aangesloten" en klik op Volgende>Scroll naar deneden en selecteer "Een nieuw apparaat toevoegen" en klik op volgende. Selecteer "De hardware installeren die ik handmatig in een lijst selecteer (geavanceerd)" en klik wederom op Volgende.
Selecteer "Alle apparaten weergeven" en klik op volgende.

Let op!!!!

Klik op "Bladeren" rechts onder in dit venster en selecteer het pad/bestand waar je de gekopieerde machine.inf heb geplaatst.

Uit de lijst moet je nu kunnen kiezen: "Teller voor Plug en Play-apparatuur".

Klik op volgende etc, de rest volgt van zelf.

Wanneer je dit allemaal hebt voltooid moet het weer mogelijk zijn om geluid af te spelen.

Het koste mij een extra geluidskaart, maar moest het zeker weten dat het niet aan de hardware lag...

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan