Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
424
Beste,

Ik heb een infectie gehad op mijn pc "Cyberlog X".
Dit heb ik met Nucia inorde gekregen en heb daarvoor verschillende programmatjes op mijn pc moeten laten draaien en de infectie is weg.

Maar nu heb ik ineens geen geluid meer. Waarschijnlijk zijn er instelling gewijzigd aan mijn pc.

Kan iemand mij helpen?

Groeten, Mark
 
Ik denk dat je de drivers nog moet downloaden!
Hoe dat moet:

1: ga naar de zoekfunctie van helpmij want er staan daarvan heel veel vragen met antwoord!
2: Klaar;)
 
Beste,

Ik wil dit wel allemaal doen, maar ik had geluid, dit werkt nu niet meer omwille van het oplossen van die infectie.

Is het dan nodig van nog eens de drivers op te halen, ik wil het wel doen, maar dat ik door zaken dubbel te doen geen problemen krijg.

Groeten, Mark
 
Krijg je geen problemen denk ik!
1: Desnoods verwijder je eerst je oude drivers!( ik weet niet hoe dat moet)

2: En daarna download je de goede drivers!
Moet je even de gegevens van je geluidskaart laten zien en kunnen wij site's geven waar die te downloaden valt!

succes:thumb:
 
Beste,

Hieronder alle gegevens over mijn geluidskaart:

Ik heb nu driver 94.24 forceware winxp op mijn pc.

Elke keer wou er daarna een wizard opstarten die zij dat er nieuwe hardware gevonden is, dit voor dat ik de nieuwe driver wou installeren. Deze wizard zij dat de nodige software niet kon gevonden worden, waarschijnlijk omdat ik de laatste nieuwe driver nog moest plaatsen. Dat heb ik dan gedaan, maar kreeg daar ook een melding dat de software niet voldoet aan de eisen van Windows Logotest die op de comptabiliteit van windows xp conroleert. Ik heb nochtans perfect uitgevoerd wat gevraagd werd.
En heb nu nog steeds geen geluid!

Ik weet niet wat ik moet doen, kan iemand mij nog verder helpen?

Groeten, Mark

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 7/9/2007, 20:21:48
Machine name: GEORGES-6699376
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System name
BIOS: Phoenix - Award BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+, MMX, 3DNow, ~2.4GHz
Memory: 1024MB RAM
Page File: 333MB used, 1102MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: The file nv4_disp.dll is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.
Sound Tab 1: DirectSound test results: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code)
Sound Tab 2: DirectSound test results: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code)
Music Tab: DirectMusic test results: All tests were successful.
Input Tab: No problems found.
Network Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (n/a)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (n/a)
DirectMusic: 0/5 (n/a)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 6800 Series GPU
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 6800 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_00F9&SUBSYS_00000000&REV_A2
Display Memory: 256.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor: SyncMaster 910N/912N/913N/915N
Monitor Max Res: 1280,1024
Driver Name: nv4_disp.dll
Driver Version: 6.14.0010.9424 (English)
DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 4/19/2007 13:26:00, 4543616 bytes
WHQL Logo'd: No
WHQL Date Stamp: None
VDD: n.v.t.
Mini VDD: nv4_mini.sys
Mini VDD Date: 4/19/2007 13:26:00, 3988384 bytes
Device Identifier: {D7B71E3E-43B9-11CF-6047-0A2003C2CB35}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x00F9
SubSys ID: 0x00000000
Revision ID: 0x00A2
Revision ID: 0x00A2
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_B ModeMPEG2_C ModeMPEG2_D
Deinterlace Caps: {212DC724-3235-44A4-BD29-E1652BBCC71C}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{212DC724-3235-44A4-BD29-E1652BBCC71C}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{212DC724-3235-44A4-BD29-E1652BBCC71C}: Format(In/Out)=(YV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
{212DC724-3235-44A4-BD29-E1652BBCC71C}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_PixelAdaptive
{335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,0x3231564e) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch
Registry: OK
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled
DDraw Test Result: Not run
D3D7 Test Result: Not run
D3D8 Test Result: Not run
D3D9 Test Result: Not run

-------------
Sound Devices
-------------
Description: SB Audigy 2 ZS Audio [9000]
Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: Yes
Hardware ID: PCI\VEN_1102&DEV_0004&SUBSYS_20021102&REV_04
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: ctaud2k.sys
Driver Version: 5.12.0001.0442 (English)
Driver Attributes: Final Retail
WHQL Logo'd: Yes
Date and Size: 11/19/2003 04:13:54, 366160 bytes
Other Files:
Driver Provider: Creative
HW Accel Level: Full
Cap Flags: 0xF5F
Min/Max Sample Rate: 4000, 192000
Static/Strm HW Mix Bufs: 64, 62
Static/Strm HW 3D Bufs: 64, 62
HW Memory: 0
Voice Management: Yes
EAX(tm) 2.0 Listen/Src: Yes, Yes
I3DL2(tm) Listen/Src: No, No
Sensaura(tm) ZoomFX(tm): No
Registry: OK
Sound Test Result: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code)

Description: Realtek AC97 Audio
Default Sound Playback: No
Default Voice Playback: No
Hardware ID: PCI\VEN_10DE&DEV_0059&SUBSYS_812A1043&REV_A2
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: ALCXWDM.SYS
Driver Version: 5.10.0000.5750 (English)
Driver Attributes: Final Retail
WHQL Logo'd: Yes
Date and Size: 11/17/2004 13:05:38, 2297664 bytes
Other Files:
Driver Provider: Realtek Semiconductor Corp.
HW Accel Level: Full
Cap Flags: 0xF5F
Min/Max Sample Rate: 100, 192000
Static/Strm HW Mix Bufs: 25, 24
Static/Strm HW 3D Bufs: 25, 24
HW Memory: 0
Voice Management: No
EAX(tm) 2.0 Listen/Src: Yes, Yes
I3DL2(tm) Listen/Src: Yes, Yes
Sensaura(tm) ZoomFX(tm): No
Registry: OK
Sound Test Result: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code)

---------------------
Sound Capture Devices
---------------------
Description: SB Audigy 2 ZS Audio [9000]
Default Sound Capture: Yes
Default Voice Capture: Yes
Driver Name: ctaud2k.sys
Driver Version: 5.12.0001.0442 (English)
Driver Attributes: Final Retail
Date and Size: 11/19/2003 04:13:54, 366160 bytes
Cap Flags: 0x41
Format Flags: 0xFFF

Description: Realtek AC97 Audio
Default Sound Capture: No
Default Voice Capture: No
Driver Name: ALCXWDM.SYS
Driver Version: 5.10.0000.5750 (English)
Driver Attributes: Final Retail
Date and Size: 11/17/2004 13:05:38, 2297664 bytes
Cap Flags: 0x41
Format Flags: 0xFFF
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een hele waslijst. :)
Om een beetje het overzicht te houden is 'ie daarom een beetje ingekort (niet belangrijke info verwijderd).

Gaat het hier om een Soundblaster Audigy 2 ZS geluidkaart?
Probeer daar eens de drivers voor te vinden op de Creative site.

De forceware drivers zijn overigens voor je grafische kaart, die zul je dus niet nodig hebben.
 
Beste,

Ik ben op creative geweest en heb daar drivers gedownload, was redelijk veel zelf.
En het werkt nog niet.

Heb mijn geluidskaart eens gedelete bij apparaatbeheer. Heropgestart en de computer laten detecteren, en met de wizard teruggezet, maar dit heeft ook niet geholpen.

En heb nog altijd die gele vraagtekens bij overige apparaten en PCI-brugapparaat enz....

Mark
 
Sorry voor de late reactie.

Alle gele tekens in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten werkt ook niet?
Misschien de chipset drivers opnieuw installeren?
Mocht dit allemaal niet helpen en je komt er nog niet uit zou je een windows repair kunnen overwegen. Informatie en hoe te handelen lees je hier.
 
Beste,

Bedankt voor de info, maar dat vind ik te riskant, daar ik niet bedreven ben in computers.
Dus denk ik te overwegen om mijn pc binnen te doen bij een hersteller.
De gele tekens heb ik verwijderd, als ik opstart wil hij terug die pci-buscontroller, pci-geheugencontroller terug installeren, maar zegt terug dat hij de nodige software niet vind.

Er zal geen andere oplossing zijn dan hem binnendoen.

Toch bedankt voor de info.

Groeten, Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan