Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel120981

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Gisteren is mijn computer opnieuw geinstalleerd, maar op de een of andere manier is er geen geluid meer uit te krijgen. Ik heb al via everest gekeken welke geluidskaart ik heb, dat is SiS 7012 Audio Device. Kan iemand mij helpen hoe ik weer geluid uit de pc krijg.
Volgens mij gebruik ik Windows 2000.

Hoe installeer ik drivers?

Kan iemand mij vertellen hoe ik drivers installeer voor mijn geluid? En er werd gevraagd of ik aan mijn moederbord heb gedacht? ik ben zelf niet handig met pc's dus weet niet zo goed waar ik dan aan moet denken?

Hoi,

Je zal eerst even moeten kijken welk merk moederbord en type je hebt kan je met everest bekijken dan naar de site van moederbord fabrikant gaan zoeken op type en dan de desbetreffende drivers downloaden.Als je dit gedaan hebt ga je naar de map waar je ze gedownload hebt en dan openen en dan installeren .En mischien is het verstandig om eerst winrar of z'n zelfde programma te installeren want ze staan vaak ingepakt op z'n site
Anders meld even wel moederbord heb je en type natuurlijk.

Modag

En zo is het ook met de geluidkaartdriver.

Laatst bewerkt:
dit komt bij everest naar voren:
CPU Type: Unknown, 2000MHz (12 x 167) 2800+
Moederbordnaam: Onbekend
Moederbord Chipset: SiS 741

Gebruik trouwens Windows XP Professional

Kun je hier iets mee:
Acer Aspire T120E R01-A3

2,00 gigahertz AMD Sempron
128 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache

Board: Acer G74M
Bus Clock: 167 megahertz
BIOS: Award Software International, Inc. R01-A3 12/02/2004

Daar kan ik kiezen uit een hele lijst van zaken, wat is het verstandigste om te kiezen?

Daar kan ik kiezen uit een hele lijst van zaken, wat is het verstandigste om te kiezen?

wat dacht je van je audiodriver??

kan zijn dat je ook eerst even je chipset driver moet installeren.dan pc herstarten
dan je audio driver
pc herstart

Laatst bewerkt:
Zoals je merkt ben ik echt een leek op het gebied van computers, want nu heb ik de audio driver gedownload, maar wat is de volgende stap? Hopelijk kan ik het in de toekomst zelfstandig.

Welk bestandje van hetgeen ik gedownload heb moet ik gebruiken om het te installeren? is dat setup?

Hoi,

In de map waar de download wordt opgeslagen staat winrar bestandje audio die kan je ui pakken volgens mij doet xp dat zelf ook en als dat gelukt is staat er een set up -toepassing tussen en die moet je dubbel klikken dan gaat hij installeren.

Modag

Hoi,

Dat is fijn.

Kijk nog wel even bij configuratiescherm-systeem apparatenbeheer of je gele uitroep tekens hebt staan.

Modag

Hmm nu maak je het me weer moeilijk, configuratiescherm daar weet ik te komen, maar systeem ap.beheer kan ik niet vinden....

Hoi,

Als in configuratie scherm ben dan moet je even op klasieke weergave klikken en dan staat systeem er tussen.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan