geen geluid meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

criminelis

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo ik ben nieuw op het forum en heb een vraag:

Ik heb (net als vele anderen) XP opnieuw geinstalleerd op mijn pc, maar nu doet het geluid het niet meer.

Ik heb een Packard Bell IMEDIA 2810, AMD 2800+

Ik heb de schijf geformateerd en daarna opnieuw XP er opgezet.

MIjn geluidskaart is: Realtek ALC655 AC'97 Via audio driver

Ik heb al geprobeerd om de driver te downloaden bij packard bell, maar het geluid doet het nog steeds niet.

Als ik de nieuwe driver wil installeren krijg ik de volgende melding: "Het geselecteerd station bestaat niet. Kies een ander station" Ik kan dan alleen nog op "OK" drukken en dat is het.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Niels

Op de site van Packard Bell EERST de chipset drivers downloaden en installeren.
DAARNA EERST opnieuw opstarten
Dan de audio drivers installeren

Hoi Nelis,

Ik zag op de site Packard Bell dat er nog meer updates zijn voor jouw PC, o.a. voor de bios. Het is goed mogelijk dat de driver alleen maar functioneert wanneer je ook je bios flasht (upgrade).

Mijn advies is dus om alle updates te downloaden, eerst je bios te flashen en vervolgens alle updates te installeren.

Klik hier om naar de betreffende downloadpagina te gaan.

Op de site van Packard Bell EERST de chipset drivers downloaden en installeren.
DAARNA EERST opnieuw opstarten
Dan de audio drivers installeren

Ik ben nu de chipset drivers aan het downloaden + instaleren, daarna zal ik de audio driver installeren.

Dan ben ik zo weer terug, want ik moet eerst opnieuw opstarten...

Hoi Nelis,

Ik zag op de site Packard Bell dat er nog meer updates zijn voor jouw PC, o.a. voor de bios. Het is goed mogelijk dat de driver alleen maar functioneert wanneer je ook je bios flasht (upgrade).

Mijn advies is dus om alle updates te downloaden, eerst je bios te flashen en vervolgens alle updates te installeren.

Klik hier om naar de betreffende downloadpagina te gaan.

@TS: dit dus voorlopig ZEKER NIET DOEN!!!!

Als ik de nieuwe driver wil installeren krijg ik de volgende melding: "Het geselecteerd station bestaat niet. Kies een ander station" Ik kan dan alleen nog op "OK" drukken en dat is het.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Niels

Ik heb de chipset gedownload en geinstalleerd maar krijg nog steeds tijdens het installeren van de driver, de bovenstaande melding...

Omdat een bios update niets met de installatie van de standaard geluidsdivers heeft te maken, maar wel een zeer risico-volle operatie is die alleen in hoge noodzaakt uitgevoerd moet worden.

maar wat kan ik nu nog meer proberen dan? want het werkt nog steeds niet, omdat ik de driver niet kan installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan