Geen Geluid (met bijlage)

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb een nieuwe HP 760 Pavilion.
Windows XP Home WAS voorgeinstalleerd en toen deed het geluid het nog.
Omdat ik alle zooi van HP niet wilde hebben en ik zelf een XP Pro cd heb, is de hardisk geformated en heb XP Pro geinstalleerd.
Probleem.......... geen geluid. Het vreemde is dat er bij de hardware geen vraag op uitroepteken staat maar wel bij pci (zie worddocje).
Als ik handmatig een geluidskaartdriver wil installeren vraag het systeem om eerst de Microsoft Bus Driver te installeren. HELP

Bijlagen

Kijk eens met everest welke geluidskaart, chip erin zit.
Misschien is dat wat makkelijker zoeken.

hebben we hier iets aan?

By the way, ik heb dus ook geen speakericoontje rechts onder op de taakbalk.
Heb je wat aan de gegevens in dit worddocument?

Hij zoekt dus de Microsoft Bus Driver (en die kan ik niet vinden op de Microsoft site)

Helaas, is heb de chipset software gedownload, maar ook zonder resultaat.
Even nog voor alle duidelijkheid: Hij vraagt om de Microsoft Bus Driver, zonder deze kan ik geen audiodrivers installeren.

Deze melding bedoel ik dus.

Zie bijlage.

Bijlagen

Geplaatst door poi
Deze melding bedoel ik dus.

Zie bijlage.

En die bus driver zit natuurlijk op 1 van de installatie disk's.

Ik zou toch even proberen uw pc terug te brengen naar de fabrieks instellingen. Lukt dit, dan kan je daarna, via software, nog de rest van die ...zooi eraf gooien.

T´is allemaal iets wat vreemd.
Pc was voorgeinstalleerd met een boekwerk (beschrijving) erbij hoe je zelf een restoredisk moet maken, voor de rest geen enkele cd erbij, zelfs niet van het mainboard.
Nou kom ik niet uit een ei en heb zelf XP Pro Multilanguage die ik wil gebruiken., dus.... weg met die zooi.
Nu ben ik het hp foldertje gaan lezen en daar staat in dat XP niet de juiste Microsoft Bus Driver heeft (die moet je eerst hebben anders gaat je geluid nooit werken). Erg leuk die onboard meuk :-(
Een bekend probleem dus bij HP, maar op hun site staat er geen Bus Driver, goed geregeld allemaal bij HP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan