geen geluid met microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

decire

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
hallo, ik hoop hier de oplossing te vinden voor mijn probleem met de microfoon... het is namelijk zo dat ik met geen mogelijkheid een fatsoenlijk geluid met de microfoon krijgt. ik moet heel hard roepen wilt er een beetje geluid komen... kan iemand mij misschien de oplossing voor dit probleem geven. ben inmiddels een beetje hopeloos geworden.

groetjes decire

Ga naar de eigenschappen van geluid en kijk daar naar de volume van je microfoon, deze zal wel laag staan.

was het maar zo simpel!!! ik heb van alles al geprobeert maar nog niet de juiste oplossing gevonden.

steekt die micro wel in het juiste slot?? op je geluidskaart???

Hallo

Heb je al eens een andere microfoon gebruikt bij wijze van test?

Zijn wel degelijk de korrekte drivers v/d geluidskaart geinstalleerd???

Maar , mits je al verschillende zaken hebt geprobeert , mogen wij ook weten wat ???

Vermoed dat dit iets sneller zal werken , dan dat wij opsommen , en dat jij dan vermeld dat je dit al hebt gedaan .

Peter

ok daar heb je helemaal gelijk in...

- andere microfoons heb ik inmiddels ook al geprobeert
- drivers geluidskaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- update van drivers
- volume aangepast

en dat was het denk ik wel...

hoop dat er nog iemand is die een andere oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de moeite allemaal!!!! :thumb:

heb inmiddels alle instellingen na gelopen maar tot heden heeft dat ook helaas geen resultaat..... :mad:

Hallo

Dan stel ik maar vragen .....

Is dit een on-board geluidskaart ???

Motherboard type ??

Indien on-board , zou ik eens een andere "gewone" geluidskaart proberen . (deze kosten geen arm/been)

Heeft deze configuratie wel ooit korrekt gewerkt ???

Maar .... mits dit heeeeel stil werkt , en alle instellingen blijkbaar korrekt zijn , vermoed ik persoonlijk dat de betrokken microfoon zijn voedinsspanning niet krijgt , waardoor deze niet korrekt kan werken.

P.s. : indien jij het ziet zitten om naar belgie te komen , ik heb hier nog de nodige keur van werkende geluidkaarten liggen hoor .
Je kunt er gerust eentje krijgen ...

Peter

Laatst bewerkt:
ik heb geen flauw idee of het een on-board geluidskaart is... hoe kan ik dat zien?

Moederbordnaam: ASRock K7S41GX (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

is dat wat je bedoelde met moederbord type?

ik heb deze pc in augustus gekocht en heb nooit eerder een microfoon gebruikt.

enne als het aan de voedingsspanning ligt wat kan ik daar dan aan veranderen?

ben in elk geval blij dat je ff met mee wilt denken..

groetjes desire

hallo peter,

wat ik begrijp is dat het probleem niet op te lossen is. in elk geval hartstikke bedankt voor de tijd die je genomen hebt om het probleem op te lossen. nog bedankt voor je aanbod om naar belgie te komen voor een geluidskaart.

groetjes desire

Hallo

Graag gedaan .

Maar je weet nooit of er nog andere reakties komen ....

Peter

Kijk eens bij de instellingen van je geluid waar je het volume kan regelen of je soms niet bij microfeen dempen hebt aangevinkt.

hoi jean,

het staat helaas niet op dempen!! maar bedankt voor het mee denken

Probeer die micro eens op een andere pc om te testen of het wel werkt of heb je dat ook al gedaan?
Als het ergens anders wel werkt dan is er iets fout met je instellingen.
Wat ik nog denk is dat je niet alle drivers van je geluidskaart hebt geïnstalleerd, het is nml zo dat ge meerdere bestanden moet installeren bij een geluidskaart en het kan zijn dat die van micro niet gaat. Heb je ook aleens een andere micro geprobeerd?
Staat er geen knopje aan je micro om aan en uit te zetten? Dit is een domme vraag maar je weet maar nooit????

succes ermee!

Probeer dit nog eens. Ga naar Volumeregeling, Opties, Eigenschappen.

Zet in het venster van het klapmenu de Audio-IN poort van je geluidssysteem en klik OK.
Nu ben je in dit mixerpaneel.

Zet een vinkje voor microfoon en haal ze bij de andere apparaten weg.
Klik op OK. Nu zie je beeld.

Zoals je ziet Selecteren aanvinken en dan klikken op "Geavanceerd".
Dan krijg je dit scherm. Als laatste een vinkje in het hokje voor "Microfoonversterking".
Doe je dat niet, dan is het geluid van je microfoon amper te verstaan.
De hoge- en lage toonregeling is alleen te gebruiken als je geluidsysteem dat ondersteunt.
Zet de schuifregelaar helemaal omhoog, klik OK en probeer de microfoon nu uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan