geen geluid met onboard realtek

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
hello boyz, op de pc van mijn vrouw met win 7 heb ik geen geluid met een onboard kaart van Reakltek. Er is een audiotoepassing voor realtek op configuratiescherm, maar ik kom daar niet verder mee net zo min als via probleemoplossing geluid.

de beide lossen luidsprekers heb ik gecontroleerd op een andere pc daar ligt het niet aan. Soms knalt er wel een geluidsfragment ineens door de kamer... maar is dan meteen weer weg.

Iemand een idee?

Kan je eens wat meer informatie geven over de chipset die je hebt (en het moederboord?)

Hoe doe ik dat ajb? Via configscherm hoop ik? Of moet de kast open? Die is wel open maar dan weet ik niet waar ik moet kijken

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een schone installatie uitgevoerd? dan zou je de de driverdisk van het moederbord moeten hebben voor de juiste driver voor jouw OS.
Welk moederbord (merk/type) heb je en welke windows versie heb je (32/64 bits)

ja Whittey, die kant met ik het zoeken. Het is een tweedehandsje met een nieuwe installatie en blijkbaar niet de goede audiodriver. Het si een Packard Bell imedia2906 maar de audio drivers zijn er moeilijk voor te vinden. 32bit trouwens.

Het is nu allemaal anders, de man die me de computer verkocht heeft via teamviewer alles hersteld. De computer doet het zegt hij en ik hoor hem piepen bij hem door de telefoon.... Maar hier is geen geluid! de luidsprekers heb ik getest hier die doen het.

Wat nu??

Vanmiddag ben ik naar Pcman in Zutphen geweest met de systeemkast onder de arm. Edwin kon het ook niet vinden--geen geluid. Hij heeft toen de makkelijke oplossing gekozen: een audiokaartje erin en nu doet hij het natuurlijk, Niet voor één gat gevangen. Bedankt voor het meedenken jongens.

Volgens mij staan er genoeg drivers beschikbaar voor je op de Site van Packard Bell, alleen zit je te klooien met je Imedia typenummer (PT.Uxx ), je kunt er ook zoeken op serienummer ..

Hijstond ergens inde software blijkbaar op uit. Drivers waren slecht te vinden op de website, mijn nr was er niet bij , serienr ook onbekend. Werd veel over PackardBell geklaagd op forums juist over drivers. Nou ja zo kan het altijd natuurlijk, een extra kaartje.Ik vond het wel een slimme oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan