Geen geluid met TV-kaart via antennekabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Berichten
1.672
Hallo iedereen!

Ik heb een TV kaart aangeschaft en doe een poging om mn oude videobanden om te zetten naar DVD op deze manier. Deze videorecorder heeft een beide een antenneaansluiting en een scart aansluiting. Ik verbind de VCR met de tv kaart door de antennekabel, maar ik hoor geen geluid verder... De antennekabel hoort toch ook geluid met zich mee te dragen? In het programma dat ik gebruik (TVR) zijn er wel instellingen voor geluidsopname, maar alleen die voor de microfoon, line-in enz. enz.

Dus m'n vraag is: wordt het geluid ook gecaptured door een tv kaart als je een antennekabel aansluit?
En: hoe los ik dit op!

Het is TV kaart van het merk d-tech... Yay budgetkaarten.

EDIT: Ik heb trouwens wel een kabel voor scart naar audio/tv-out... Misschien dat ik es probeer het geluid met die kabel te splitsen van het beeld.

EDIT2: in de bijlage nog een screenie met de opties die het programma geeft
 

Bijlagen

  • opties.JPG
    opties.JPG
    28,3 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Ja op het antenne signaal zit [vanzelfsprekend] ook geluid... Kijk eens even op welke tv-standaard [PAL, SECAM, NTSC] de kaart staat... dit moet PAL zijn.... bij de andere standaards zit het geluid op een andere "frequentie afstand" t.o.v. het beeldsignaal, daardoor zou het kunnen dat je wel beeld krijgt maar geen geluid...

Met scart moet het zeker werken....
 
Hallo

Voor de meeste t.v. kaarten die mij bekend zijn , dien je een "extra" , meestal bijgevoegd stereo 3.5 mm stereo/audio kabeltje te verbinden met de line-in van de geluidskaart v/d p.c.

Peter
 
Ik ga dat morgen maar eens proberen!
(zou wel handig zijn geweest als ze het in de handleiding hadden gezet :rolleyes:)
 
Laatst bewerkt:
Het klopte wat je zei over die kabel!
Op mijn andere computer werkt alles perfect (op de hoofdcomputer wordt de line-in en microfoon ingang gebruikt voor surround (ingebouwde geluidskaarten, zucht ;)). Mn andere computer heeft een aparte dolby geluidskaart waar het gelukkig wel allemaal werkt.
Bedankt voor je advies! (net op tijd, het kabeltje lag al in de prullenbak ;)).
 
Ik verbind ze altijd intern, met de 3/4 polige audio snoertje, en de 4 polige platte stekkertje, op een aux ingang van de onboard, of pci geluidskaart.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan