Geen geluid met XP pro Asus A6RP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo,

Ik heb een Asus A6RP laptop waar Vista is bijgeleverd. Nu heb ik XP-pro erop gezet, alle drivers van asus.com gehaald en geinstalleerd. Maar krijg geen geluid.

Bij het opstarten krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden, helaas kan ik geen passende driver vinden :confused:

Het gaat om de volgende hardware "audioapparaat op de bus voor high definition audio".

Weet iemand waar ik deze driver kan vinden?

Alvast bedankt,

René

die drivers kan je bij microsoft vandaan halen.

heb je eerst de chipset drivers geinstalleerd en daarna de audiodrivers?

ok zie reactie boven mij!!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie's.

Ik heb eerst de UAA driver geinstalleerd. Daarna geprobeerd de driver van de asus-site te installeren, maar krijg de melding dat hij geen geldig stuurprogramma kan vinden :(

Ja, heb op de asus site aangegeven dat ik alleen drivers van XP wil zien. Na het installeren van de UAA driver krijg ik in het configuratieschem de "bus" te zien. Wanneer ik dan de audio-driver installeer, krijg ik de foutmelding "fout bij installeren van Realtek HD audiostuurprogramma!!".

Nee, helaas. Deze doet het ook niet (had ik ook al eerder gerpobeert). Bij deze krijg ik de foutmelding "Realtek HD audio setup failure!". Vind het wel raar dat de drivers van de Asus site zich niet laten installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan