Geen geluid na upgrade XP naar W7 en wel of geen drivers.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb Windows XP vervangen door W7 (met alle updates) en nu werkt het geluid niet meer. De pc is een kleine HP Pavilion met geïntegreerd 'Intel HD Audio Apparaat'. Onder in het scherm heeft het speaker-icoontje een rood kruis met de melding 'Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd'. Maar elders vind ik 'Apparaat werkt correct'. Ook kom ik tegen 'Er is geen stuurprogramma gevonden AR5523' maar als ik naar drivers laat zoeken komt de melding 'Geen nieuwe of betere drivers gevonden', dus de driver is er wel. Als ik naar problemen laat zoeken krijg ik bij alle foutopties de melding 'probleem niet aanwezig'. Nogal tegenstrijdig allemaal. Onder Registry log. reg. vond ik 'registry log. reg. 747kB' met de optie uitvoeren of opslaan. Niets mee gedaan want ik weet niet wat dat doet en of het ermee te maken heeft. Iemand een idee hoe ik het geluid aan de praat krijg?

kun je vertellen welke HP pavilion dit precies is?

vaak zijn de drivers voor dit soort pc's direct op de fabrikant zijn website te vinden

Zal morgen even met Everest Home kijken wat de exacte type aanduiding is (logootje is er af) en wat er precies aan audio in zit.

Was lastiger dan ik dacht. Alle HP-logootjes ontbreken op deze (destijds nieuw aangeschafte) pc, toetsenbord en muis en zijn vervangen door wereldbolletje-logo's. Wel een barcode sticker met Model TS0067S-431 en TS62401GW. Dat is onbekend op internet. Typisch. Everest home leverde ook geen type aanduiding op, dus de trialversie van Everest Ultimate geprobeerd. Daar vond ik het volgende onder rubriek DMI: DMI Systeemfabrikant HP Pavilion 061. Verder nog bij audio: Realtek ALC880(D) @ Intel 82801FB ICH6 HD Audio C.
Die audiogegevens kom ik wel exact zo op internet tegen en daar worden blijkbaar wel drivers voor aangeboden. Alleen... waar download je zoiets zonder ook allerlei rotzooi binnen te halen. Heb ik zeer slechte ervaringen mee. En hoe installeer je drivers?

Ik ben eruit. Op de heldere site van Realtek stond de laatste driver-versie en installeren ging met een muisklik. Geluid werkt nu weer. Dank voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan