Geen geluid op de line in van de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteravond nog even bij ASUS gekeken, want het moederbord is een ASUS P5LD2
waar de audiokaart op geintregeerd zit.
Bij ASUS heb ik een update van het hele audio gebeuren gedownload.
Zal ik die eerst maar even installeren?? Voordat ik dat doe, moet ik de oude dan nog uninstallen, of kan ik de nieuwe er zo overheen zetten??

Ik moet vanavond overwerken, dus ik kan pas om een uur of elf aan de gang.

Alvast bedankt voor je reactie en moeite.

Eerst even de oude uninstallen, dat is wel erg belangrijk.

Bij de Realtek HD Audio chipset, geintegreerd op het moederbord, wordt ook een gebruikerinterface geleverd.
Meestal kun je dat zien aan een blauw icoontje met gele "geluidsgolfjes" in de taakbalk naast de klok..
Zie dit voorbeeld.

Als je daar op klikt krijg je dit paneel paneel te zien. Let onderaan op dat gele bolletje.

Gaan we daarna naar Geavanceerde instellingen dan zien we dit beeld.
Let op het bovenste bolletje: "Enable dual audio device mode". Hiermee schakel je de "duplex"-mode in.
(In het voorbeeld staat het niet ingeschakeld.)

Ga ook naar de Audio Wizzard.
Hier moet je alle uitgangen en ingangen van de "jacks' of interne poorten van je PC
toewijzen aan de verschillende audioapparaten (opname, dan wel afspelen.)
Als dat allemaal gebeurd is, kijk dan nog eens naar de instellingen van Volumeregeling.
Bij opname mag er maar een opnameapparaat aangevinkt worden, anders werkt het niet.
Zie dit voorbeeld. Hier is alleen Stereo-mix aangevinkt, voor jouw TV-kaart waarschijnlijk ook de juiste poort.

Edit: bij nader inzien geef ik hier ook de link http://www.realtek.com.tw/downloads...s=2004061&Software=True&title=HD Audio CODECs naar de Support-site van Realtek. Mochten alle gegeven adviezen toch niet helpen, download dan de Windows XP stuurprogramma's. Ik heb daar eens problemen mee opgelost. Bij het moederbord zaten op een CD-Rom die stuurprogramma's ook wel maar van Realtek krijg je de allernieuwste (en naar mijn idee ook net iets betere). Wel eerst de "oude" stuurprogramma's deinstalleren.
Ik ga regelmatig bij Realtek kijken of er update's zijn. (Ik ben begonnen met WDM_r118, ik zit nu op 130.)

Laatst bewerkt:
Hallo Boeing,

Ik heb gisteravond van ASUS de nieuwe audio drivers geinstalleerd en daarna van Pinnacle weer PCTV 5.05 geinstalleerd.
Het resultaat was, dat ik bij de audio wizzard de ingangen van de audio apparataten van de opname nu wél kan aanvinken en kan instellen. Dat is dus al een verbetering.

Ik krijg echter nog steeds geen geluid uit de TV-kaart. Als ik een stukje opneem en afspeel dan heb ik wel geluid.

Bij de opnameapparaten bij de instellingen van de TV-kaart, staat ook niets, waar ik uit kan kiezen, vandaar dat ik geen geluid heb.

Jouw tabblad van geavanceerde instellingen om de duplex mode in te schakelen heb ik niet van Realtek.
Misschien heb ik wel een oude. Ik ben nu op mijn werk, maar ik zal vanavond bij Realtek gaan kijken of er een nieuwe versie is.
Hoe kan ik het beste de oude stuurprogramma's weggooien, want deinstalleren lukt niet altijd.

Bij nader inzien: de nieuwere stuurprogramma's van Realtek kunnen wél over de bestaande heen worden geinstalleerd (verleden jaar hadden ze ook nog geen digitale ondertekening van Microsoft, nu wel.)

Even aandringen: heb je ook in Volumeregeling de Audio-IN poort geselecteerd en daarna Stereo-mix aangevinkt?

Als je bij Realtek de stereomix aanvinkt, dan gaat hij bij de audio-in automatisch mee naar de stereomix. Dat heb ik een keer uitgeprobeert door ze allebei open te zetten.

Vanavond zal ik de update uitvoeren.

Morgen hoor je meer van me.

Hoi Boeing,

Ik heb bij Realtek de update geinstalleerd.

Hij doet het nog steeds niet. Geen geluid van mijn tv-kaart.
Ik heb het bij alle instellingen geprobeerd en als laatste van de "line in" instelling 2 plaatjes meegestuurd.

De eerste is van mijn tv-kaart:
ScreenHunter_1.jpg

De tweede van de realtek instellingen:
ScreenHunter_2.jpg

Je ziet dat ik nog steeds geen tabblad geavanceerd heb, om de duplex mode in te stellen, waarom heb jij wel dat tabblad????

Ik wacht je reactie wel af

Als ik een stukje van de tv-kaart opneem, met de instelling "volume van lijn" en ik speel dat af, dan heb ik van het opgenomen stukje wel geluid. Bij de andere instellinen heb ik dat niet.

Als je instellingen van je geluidskaart goed staan! hoef je daar niets meer aan te veranderen.
Wel van je TV kaart,je kan daar zowel voor opnemen als afspelen een en ander instellen.
Hoogst waar schijnlijk en dat is mijn ervaring , met jou Onboard kaart dat het zal uit komen, op de tekst What You hear,in dat vak kan je eventueel verder zoeken naar de voor jou beste instelling.
Heb die PCTV kaart zelf ook+Realtek onboard daarom snap ik het probleem niet

bruggeling zei:
Je ziet dat ik nog steeds geen tabblad geavanceerd heb, om de duplex mode in te stellen,
Jij hebt de gebruikersinterface van ASUS. Dat gebeurt wel meer door de fabrikant van het moederbord.
Maar BANDIT123 is beter op de hoogte van jouw PCTV-kaart, ik niet.

Bandit, welke instelling gebruik jij om van de TV-kaart het geluid te kunnen horen.
De "line in" of de "stereo mix".

Als ik bij de "line in" instelling een stukje opneem van de tv-kaart en afspeel hoor ik wel geluid en bij de "stereo mix" niet.

Als ik er nu helemaal niet uitkom, kan ik dan in apparaatbeheer, niet beter de hele Realtek HD audio verwijderen en opnieuw beginnen??

Wat zou dan het beste stappenplan zijn????

Ik ben nu op mijn werk en kan het vanavond pas uitvoeren.

Lijkt me wel zoverstandig,maar doe dat ook met PCTV.
Haal de kaart er ook uit!en verwijder de Software er van,ook uit C:\programfiles\Common.
Doe dan met deze http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm nakijken onder Software of je nog verwijzingen kan vinden van PCTV en verwijder die,daarna onder Extra /Registeropschonen/Doe ze allemaal en verwijder wat het vindt.
Dan met deze http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp de boel nog eens opruimen.
Start nu een keer op,en sluit weer af.
Doe je driver cd van MB er in en installeer je drivers van MB,als daarmee klaar sluit af,inprincipe staan dan je instellingen van het geluid goed ,dus verder afblijven.
Plaats nu je PCTV kaart weer en sluit het Zwarte dunne kabeltje op de Line In aan , en installeer de Sofware er van.
Als je zover bent horen we het wel.

Je zegt de drivercd van MB, bedoel je in mijn geval van ASUS. Ik heb audio on board van een ASUS moederbord.

Alvast bedankt voor het stappenplan.

Maar wat ik vroeg, moet ik voor de TV kaart de line in gebruiken of de stereomix.
Of moet ik maar gewoon proberen.

bruggeling zei:
Je zegt de drivercd van MB, bedoel je in mijn geval van ASUS. Ik heb audio on board van een ASUS moederbord.

Alvast bedankt voor het stappenplan.

Maar wat ik vroeg, moet ik voor de TV kaart de line in gebruiken of de stereomix.
Of moet ik maar gewoon proberen.
Sorry voor late reactie(Ziek)
cd MB Asus ja.
En van je geluidskaart alles late staan zoals het is na driver install

Hallo allemaal,

Gedaan wat er gezegd werd, maar het hielp allemaal niets.

Ik ben toen bij eigenschappen van het Hoofdvolume "afspelen" gaan kijken en ik ben een voor een, volumes hoger gaan zetten en bij "Rear Blue in", had ik geluid van mijn TV-kaart op de "line in" ingang en niet op "stereomix".

Zij bijgevoegd plaatje:
ScreenHunter_3.jpg

Jongens, allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Toch wel geweldig zo'n site, waar je allemaal op hulp kan rekenen.

Mooi dat het nu werkt.

(Ik heb er van geleerd niet meer zo op de Stereo-Mix in te zetten. Voortaan Line-IN ook eerder een kans geven.)

Zet je de vraag rechtsonder nog op opgelost?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan