geen geluid op internet wel geluid in VLC mediaplayer (realtek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mass123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Beste allemaal,

Na het opnieuw installeren van Windows XP kwam er geen enkel geluid meer op mn boxen. Daarna Realtek AC'97 driver geinstalleerd en het geluid leek prima te werken zowel op internet (bijv. youtube) als VLC mediaplayer.
Echter wanneer ik de pc uitschakel - en later weer aanzet - heb ik alleen nog maar geluid via VLC en dus niet meer op websites. Ook het blauw met gele "sound effect" icoontje rechtsonder opent niet meer door erop te klikken.
Wanneer ik de Realtek driver install wizzard nogmaals uitvoer - krijg ik weer geluid op internet en is het blauw gele sound effect icoontje waar te openen.
Het installeren van de Realtek AC'97 driver is dus deel een succes te noemen en deels een nachtmerrie!

Ik heb al vele uren gezocht op internet en veel deels gelijke problemen gevonden echter is de oplossing voor mij probleem nog steeds niet duidelijk omdat het in mijn geval deels werkt en deels niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.. Alvast bedankt

Bedankt voor je reactie!

Helaas weet ik niet precies wat je daarmee bedoelt - dus denk ik dat het antwoord op die vraag nee is.. :confused:
Wel heb ik inmiddels genoeg fora gelezen om te weten dat er waarschijnlijk meer info nodig is om mijn probleem op te lossen.
Wat ik van mn pc is het volgende (wat ik achterop de computerkast kan vinden)

pc: Headstart 16919 (Dynabyte)
Windows XP home edition
product key: BRCGM G6XWC G9F4R F4W26GJ84T
SIN: DY08200300262

Hopelijk is dit nuttige informatie..

je zult alle drivers blijkbaar nog moeten installeren
te verkrijgen op internet bij de fabrikant van het product

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan