Geen geluid op windows 7 ( Headset, boxen en monitor geluid )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
245
Hallo helpmij,

Ik heb vele topics en op google door gelezen. Maar niets blijkt te helpen of ik heb bepaalde dingen niet. Ik vind het moeilijk om uit te leggen maar ik zal mijn best doen.

Ik heb windows 7 en het zou mooi zijn dat straks mijn geluid weer doet;). Ik weet zeker dat het met "driver update" te maken heeft. En ben daarmee te werk gegaan.
Ergens in dit forum heb ik gelezen dat ik Device Doktor moest downloaden en via daar de drivers installeren. Ik heb het gedownload alleen als ik het wil installeren missen er bestandjes. En via deze weg snap ik er niets van!

Met device Dokter: Ik start het programma op, ik begin te scannen. Ik download de update van High Definition Audio-apparaat
(Als ik die open en probeer de installeren zegt hij het voldende fout: Bestand niet gevonden:"C\Downloads\Audio_Realek_6.0.1.5942_W7x64_A.zip"

Ik heb geprobeert om via google het bestandje te downloaden, maar niets lukt..

Welke geluidskaart ik heb, geen idee. En nee ik heb geen kaartje op mijn pc waarop ik dat kan kijken. Everest forest, of hoe die naam ook mag zijn. Kan ik de hardware toch bekijken van de pc..?
Ik hoop dat iemand die mij kan helpen (Y).
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een merk en type pc heb je?
+ windows 7 64 bits?
 
Laatst bewerkt:
Ik meen te begrijpen dat je Win 7 nieuw geinstalleerd hebt... heb je daarna de drivers van het chipset van het moederbord geinstalleerd?. Kijk eens bij apparaatbeheer.. staan daar vraag/uitroeptekens? Of "onbekende apparaten"?
 
@maikel9

Merk en type pc? Geen idee, deze krot heb ik al 4 jaar:p.
Ja ik heb windows 7 64 bits.

@ErpCity

Mijn excuus, ik wou dit nog vertellen! Ben het helemaal vergeten.
Toen ik windows 7 heb geinstalleert heb ik de moederbord enzo allemaal geupdate.

Ik heb bij apperaatbeheer gekeken. Maar er staan GEEN vraag tekens of uitroeptekens of een onbekend apparaat.
 
Ik heb het gedownload en ik merk dat ik niets kan kopieren. Dus ik zeg het omschrijving van de Audio Apparaat maar: ASUSTEK Computer High Definition Audio controller.
 
Ja... maar de audio controller... en de soundcard zijn twee verschillende dingen....
De audiobus zit vaak in de chipset... Geeft PCWIzard aan welk mobo je hebt?
 
Ik neem aan dat mobo moederbord is? Moederbord : Asus M2V-MX SE

Chipset : K8M890CE Host Bridge

De audiobus zit vaak in de chipset? Ik kopieer het gewoon, mischien dat het helpt.
Snap er trouwens niet veel van.

Algemene Informatie :
NorthBridge : AMD K8 Bridge
SouthBridge : VT8237S PCI to ISA Bridge

NorthBridge Informatie :
Architecture : Northbridge
Geheugen Controller : Geïntegreerd
Fabrikant : AMD
Revision : 00
BusSnelheid : 200.1MHz
HT Link : 800.5MHz
HyperTransport Klok : 800MHz
Upstream : 16-bit
Downstream : 16-bit
HTT max. Ondersteuning : 2000MHz
RAM max. Ondersteuning : DDR2 (800MHz)

Geheugeninformatie :
Type : DDR2-SDRAM PC2-4800
Frequentie : 300.2MHz
DRAM/FSB Ratio : CPU/7
Ondersteunde Kanalen : Dual
ECC Diagnostic : Ja - Uitgeschakeld
CAS Latency (tCL) : 4 clocks
RAS to CAS (tRCD) : 4 clocks
RAS Precharge (tRP) : 4 clocks
Cycle Time (tRAS) : 12 clocks
Bank Cycle Time (tRC) : 17 clocks
Command Rate : 2 T

Fysieke Mogelijkheden :
Multi-Processor : Nee
128-bit RAM : Ja
ECC : Ja - Ingeschakeld
ChipKill ECC : Ja - Uitgeschakeld
HTC : Ja
UnGanging Support : Nee
Multi VID Plane : Nee
DRAM Scrub Rate : Uitgeschakeld
L3 Cache Scrub Rate : Uitgeschakeld
L2 Cache Scrub Rate : Uitgeschakeld
L1 Cache Scrub Rate : Uitgeschakeld

APIC Informatie :
Versie : 0.03
Maximum Interrupties : 24
IRQ Handler ingeschakeld : Ja
 
Ik extract het. Eenmaal als het tot 100% is uitgepakt verdwijnt het schermpje, en verder doet het niets. Ik heb al opnieuw opgestart en weer geprobeert. Hoe los ik dit op?

En trouwens nog een klein probleemje: Dit probleem heb ik al heel lang. Als ik de pc aan doe of restart maakt niets uit en ik typ. Sommige symbolen/woorden veranderen als ik typ. Meestal als je een vraag teken wilt typen dan doe je shift /. Maar als ik een vraag teken wil , dan komt er = te staan en zonder shift -. Met rechter shift en ctrl los ik het probleem op. Maar het probleem onstaat ieder keer weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even op google getypt: ASUSTEK Computer High Definition Audio controller last updates en de drivers ofzo gezocht, maar ik kwam alleen op troep informatie uit. Weten jullie de link waar ik de laaste updates kan downloaden? Zou top zijn!:thumb:
 
kijk hier maar eens en laat de zoeker zijn werk doen dan klik op het groene button en de rest wijst zich van zelf wel even de Active-X accepteren als je met IE-exporer werkt

moz-screenshot.png
auto.gif


 
Als ik daar op de groene buttom klik dan staan er allemaal updates van mijn moederbord. Moet ik ze allemaal installeren behalve de manual? Of zit ik nu hier helemaal verkeerd?

Bij " general download" kan ik kieze in audio cards. Maar dan komen er allemaal vreemde namen... Of moet ik niks bij audio cards zoeken en gewoon die moederbord updates installeren?
 
Ik zou je aanraden om als je toch bezig bent, alles te updaten. Het M2V-MX SE is al een redelijk gedateerd bord dus die zou wel wat "boost" kunnen gebruiken

Maar dat moet jij natuurlijk helemaal zelf beslissen.

su6
 
Die updates zijn wel heel erg vaag, van die moederbord.
Sommigen veranderen ineens in een wordpad. En de andere geven deze fouten aan:
Cannot execute "C:\Users\Johnny\AppData\Local\Temp\Rar$EX00.482\AFUDOS.exe"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan