Geen geluid PC-TV via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolle_maus

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2006
Berichten
46
Beste,

enkele weken geleden heb ik een computer gekocht bij Mycom in Zwolle. Het gaat hier om een MP (???). Deze computer heeft standaard geen HDMI aansluiting. Nu heb ik gisteren een televisie gekocht (Panasonic TX-L42U3E). Ook heb ik vandaag een nieuwe videokaart voor mijn computer gekocht zodat ik deze aan mij tv kan koppelen.

Nu is het beeld prima tussen beide apparaten, echter krijg ik het geluid niet voor elkaar. IK heb op internet gezocht maar kom er niet uit. Via "config -> geluid -> afspelen" kom ik er niet; hij geeft bij "Digitale Audio (HDMI)" aan dat deze "niet aangesloten" is.

Nu zat ik er aan te denken dat het probleem eventueel komt doordat de nieuwe videokaart (met HDMI aansluiting) niet verbonden is met de geluidskaart die in de computer zit. Dit is echter een wilde gok.

Iemand die me kan helpen? Graag in makkelijke mensen taal, ben geen extreme tv- en geen computer kenner.

Alvast bedankt,

Maurice
 
Opgelost, maar

Opgelost

Drivers geinstalleerd (domdomdom) en hij doet het. Maar nu zit ik met het probleem dat ik geen geluid op m'n pc krijg. Het mooiste zou zijn als ik op beide geluid kan hebben. Zit ik achter de pc; geluid op de pc, zit ik achter de tv; geluid op de tv.

Iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan