Geen geluid realtek ac'97

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie, UAJ, auto, en bij de groene contraplug, niet aangesloten.
De Realtek sofware krijg je bij de Realtek drivers, op te halen aldaar, voor de ALC850 onboard audiochip, deze.
Nee als et groen is is het juist manuel en die contraplug is niet aangesloten omdat die niet werkt daarom is blauw nu de line out anders heb ik geen geluid;) trouwens wat is die realteksite verdomt traag 1kb/sec

Als je eerst die Asus software eraf gooit, reboot, en je installeert die Realtek software, krijg je, weer na een reboot, in je quick launchmenu, de pictogram van Realtek te zien, zoals nu van Asus, dan het het configuratieschermpje van Realtek.

Als je eerst die Asus software eraf gooit, reboot, en je installeert die Realtek software, krijg je, weer na een reboot, in je quick launchmenu, de pictogram van Realtek te zien, zoals nu van Asus, dan het het configuratieschermpje van Realtek.
Ok mar is me veel teveel gedoe(vanwege de ftp server van realtek:1KB/sec) dus ik hou het wel zo toch bedankt voor je hulp!:thumb:

Ok mar is me veel teveel gedoe(vanwege de ftp server van realtek:1KB/sec) dus ik hou het wel zo toch bedankt voor je hulp!:thumb:
maar ik twijfel als ik wil hoe pleur ik die asus zooi eraf?? staat niet bij configuratiescherm:software daar staat aleen realtek ac'97

Dat is hem, alleen de gui is van Asus, maar die van Realtek zelf, is misschien handiger, en je installeert alles weer default, en is je probleem daarmee opgelost.

Dat is hem, alleen de gui is van Asus, maar die van Realtek zelf, is misschien handiger, en je installeert alles weer default, en is je probleem daarmee opgelost.
Hoe bedoel je??? en wat bedoel je met gui? en moet ik echt van die realteksite downloaden?? wat installeren??

Je moet niets.:)

Graphic User Interface, een mooi plaatje met tabbladen, om makkelijk mee te werken i.p.v. een commandoscherm, dat soort dosscherm.

En ja, wel downloaden en installeren, als je hem wilt gebruiken.

Je moet niets.:)

Graphic User Interface, een mooi plaatje met tabbladen, om makkelijk mee te werken i.p.v. een commandoscherm, dat soort dosscherm.

En ja, wel downloaden en installeren, als je hem wilt gebruiken.

Ikke snappen:D :D maar ik ga het niet doen dan is me pc bijna 5 uur aan het downloaden!

:evil: Kick :evil:

Ik doe dit omdat ik weer wil proberen het probleem op te lossen... Ik heb al heel veel soorten en versies drivers geprobeert en nu zit ik met de vraag:

@Lange Pier
Jij had zo'n plaatje dat op tweakers stond.

1144081528.jpg

Dat is heel anders dan wat ik zie ik zie dat asus gedoe... Hoe krijg ik die andere??

Deze:
attachment.php

Ik heb al drivers van asus verwijderd en die van Realtek geinstalleerd maar ik houd dat asus gedoe...

Hoe krijg ik die andere?

Bijlagen

• pc2.JPG
    pc2.JPG
    64,7 KB · Weergaven: 243
Jeetje, door mijn latente ( en beginnende ) dementie kan ik er niets meer over ophalen in mijn geest.:shocked:

Al je in de windows\system32 map zoekt naar bestanden met de extensie cpl, moet die asus configuratie gui er ook bij staan, eventueel zoeken naar *.cpl in verkenner op de C:, krijg je alle cpl bestanden, misschien staat hij ook ergens anders.

Wel gek, als je iets deïnstalleerd vanuit software, zou alles eraf moeten zijn, ook die Asus cpl.

Maare, welke problemen heb je nu nog?
Nog steeds een te zacht geluid?

Want dat het nu een andere cpl is maakt op zich niet uit voor de aansturing van die audiocodecchip.

Ook in de mixer alle instellingen weer nagelopen?

Ja, het heeft ook nooit gewerkt...

Ik heb het toen maar gelaten, maar nu heb ik een poort extra nodig en wil ik het weer proberen op te lossen...

[EDIT] Ik heb dat CPL bestand verwijderd maar het enige wat anders is is dat hij nu niet meer bij 'configuratiescherm' staat.[/EDIT]

[EDIT2]Maar jij zegt dus dat opzich die GUI van Asus niet het probleem is, we moeten het ergens anders zoeken...[/EDIT2]

Laatst bewerkt:
Ik zit sinds 31/03/2007 op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290505 over hetzelfde probleem bezig. Toen ik hier terechtkwam, heb ik zelfs vastgesteld dat als ik bijna in mijn boxen inkruip ik inderdaad ook hééééééééééél zacht geluid kan horen. Had ik eerder zelfs niet gehoord!
Ik op mijn beurt, heb enkel duidelijk hoorbaar geluid via de aansluiting voor de hoofdtelefoon aan de voorzijde van mijn desktop maar ik veronderstel dat de basis van het probleem voor ons beiden wel hetzelfde zal zijn. Nu nog de oplossing...

Hallo !

Hebben jullie beiden de link van @L.P. niet gelezen betr. een jumper op je MOBO ?

Bij kan ik aan de voorzijde alleen een koptelefoon gebruiken, maar GEEN speakers.

Wil ik dat wel, moet ik een jumper omzetten op mijn mobo !

Greetz,

Harry.

Die zie ik niet hoor... alleen de stekker van de frontpanel

Hallo !

Hebben jullie beiden de link van @L.P. niet gelezen betr. een jumper op je MOBO ?

Bij kan ik aan de voorzijde alleen een koptelefoon gebruiken, maar GEEN speakers.

Wil ik dat wel, moet ik een jumper omzetten op mijn mobo !

Greetz,

Harry.

Hé die Harrie, dat bord van @Janklep heeft die mogelijkheid niet, die heeft alleen een connector voor de microfoon naar het front, en @fubarslayer ook.

Heb ook het bord van @Janklep, maar heb geen frontaudio, dus ook niet aangesloten.

Heren, haal eens die frontconnector eraf, vooral waar line op staat en probeer het nogmaals.

Hoi !

@L.P.; Ik geloof je, hoor !

Maar het is toch vreemd dat ze op de aansluitingen aan de voorkant wel een versterk signaal hebben ?

Zit er toch ergens wat niet goed !

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan