Dag allemaal,
Ik heb een Dell Insperion 530s uit 2008.
Sinds vandaag helaas geen geluid meer na het installeren van Total Recorder (via torrent).
Deze direct ook weer verwijderd
Volgens PC wizard heb ik de volgende specs:
Moederbord Dell ORY007
Chipset Intel P31/P35
Audio Apparaat Dell Computer 82801IB/IR/IH (ICH9 Family) HD Audio Controller (Realtek)
Draait op windows Vista 32 Bits
Bij Apparaat Beheer staan 2 gele uitroeptekend bij:
Microsoft Kernel DRM audio recorder
Realtek High definition Audio
Als ik dubbelklik krijg ik de foutmelding: Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn (Code 19)
Luidspreker icoontje rechtsonderin heeft een rood kruis en zegt "Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd"
Ik heb alle drivers inmiddels geupdate zowel via Realtek als via Dell
Ik heb de chipset geupdate
In de BIOS staat audio apparaat aan
Wat ik ook doe, hij vindt het geluidsapparaat niet.
Bij apparaat beheer heb ik al tig keer de installatie ongedaan gemaakt, aan en uit gezet. PC weer herstart etc etc.
Uiteindelijk wordt ik er moedeloos van en roep jullie hulp in. Het komt dus door het installeren van illegale software die waarschijnlijk ergens settings oid heeft aangepast. Maar ik kan het helaas niet fixen
Hebben jullie een idee of suggesties?
dank dank,
Frans
Ik heb een Dell Insperion 530s uit 2008.
Sinds vandaag helaas geen geluid meer na het installeren van Total Recorder (via torrent).
Deze direct ook weer verwijderd
Volgens PC wizard heb ik de volgende specs:
Moederbord Dell ORY007
Chipset Intel P31/P35
Audio Apparaat Dell Computer 82801IB/IR/IH (ICH9 Family) HD Audio Controller (Realtek)
Draait op windows Vista 32 Bits
Bij Apparaat Beheer staan 2 gele uitroeptekend bij:
Microsoft Kernel DRM audio recorder
Realtek High definition Audio
Als ik dubbelklik krijg ik de foutmelding: Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn (Code 19)
Luidspreker icoontje rechtsonderin heeft een rood kruis en zegt "Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd"
Ik heb alle drivers inmiddels geupdate zowel via Realtek als via Dell
Ik heb de chipset geupdate
In de BIOS staat audio apparaat aan
Wat ik ook doe, hij vindt het geluidsapparaat niet.
Bij apparaat beheer heb ik al tig keer de installatie ongedaan gemaakt, aan en uit gezet. PC weer herstart etc etc.
Uiteindelijk wordt ik er moedeloos van en roep jullie hulp in. Het komt dus door het installeren van illegale software die waarschijnlijk ergens settings oid heeft aangepast. Maar ik kan het helaas niet fixen
Hebben jullie een idee of suggesties?
dank dank,
Frans
Laatst bewerkt: