Geen geluid :SS

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareem16

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
heey, mijn computer was kapot gegaan dus heb ik deze van de zolder gepakt. Hij doet het goed enzo maar er zit geen geluid op ....
ik heb deze topic helemaal gevold
http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=35643

Ik was bij het deel dat ik hem moest instaleren. Hij beschreef maak een mapje aan, wat ik had gedaan namenlijk: C:/Sounds daar had ik mijn gedownloade driver in, a12111.zip.

Daarna ging ik naar apparatenbeheer => Besturing voor geluid, video's en spelletjes.
Als ik daarop klikte krijg ik een lijst, maar in die lijst staat niet mijn geluidskaart: SIS 7012.

Ik heb verschillende topics hierover gelezen en sommige mensen zag ik ook legacy-audiostuurprogramma's klikken en dan stuurprogramma bijwerken. dan doe ik het helemaal zoals beschreven staat in de hierboven genoemde link. dan klik ik ook dat ik het niet wil update en zelf een stuurprogramma wil kiezen. maar op het punt dat ik c:/Sounds invoer in dat witte balke kan ik geen ok klikken :S

Ik heb windows XP
Moederbordnaam MSI MS-6719 (Medion OEM)
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

ik hoop dat iemand hier genoeg aan heeft om mji te helpen, alvast bedankt.

:confused::confused:erg oud pctje?

geen typefout in nr?
krijg namelijk op de medion site geen mogelijkheden tot chipset en audio driver.

ja dat dacht ik wel:D
ik ben nog opzoek naar welk msi bordje dat dan zou kunnen zijn.

je hebt dus een uitroepteken in apparaatbeheer bij geluid?
en een handmatige verwijzing doet ie niet?

waar heb jij die audiodriver vandaan?

[...]
Ik was bij het deel dat ik hem moest instaleren. Hij beschreef maak een mapje aan, wat ik had gedaan namenlijk: C:/Sounds daar had ik mijn gedownloade driver in, a12111.zip.[...]

Zo even een vraagje: heb je die driver wel uitgepakt?, want het is een .zip bestand. Indien nog niet gedaan, erop rechtsklikken en kiezen voor Alles uitpakken. Er wordt dan een submapje gemaakt met dezelfde naam als de .zip (dus in jouw geval submap a12111), waar ergens de driver moet staan of een installatieprogramma.

Succes,

Tijs.

@ dnties
Ja, ik had hem al wel uitgepakt ;)

@ frankwannet
Ik heb geen idee meer waar ik die driver had gedownload..
En de link die jij mij gestuurd hebt?? moet ik daar iets van downloade ofzo ?:)

de ac97 audio drivers.

zijn ze niet goed krijg je vanzelf wel de melding dat nie goed is nie.

Nu weet ik niet precies welke geluidschip je hebt, maar komt de driver van Frankwannet niet goed bij je werkend, probeer dan de recentere ac'97 drivers van deze link

Succes,

Tijs.

Thnxxx

heey frankwannet en dnties.
bedankt voor jullie hulp. het is gelukt ik heb weer geluid thnx ::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Het is gelukt door die link van jou van die driver :)
Die drivers die ik had waren steeds 3 mb enzo en die jij stuurede meteen iets in de 20 dus daar had ik wel een beter gevoel bij. Toen de instalatie klaar was moest ik de pc opnieuw starten en tijden het afsluiten hoorde ik al geluid :)
Dus daar was ik wel blij mee, haha.
Nogmaals dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan