geen geluid uit asus a3e

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bilal Almasoudi

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
hallo,

ikheb een asus a3e al een tijdje en heb nu windows opnieuw er op gezet, maare nu krijg ik geen geluid,heb al bij asus en intel gezocht naar drivers maar nix werkt. iemand een idee

Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-2] PCI

groetjes mii

Laatst bewerkt:
nee jammer genoeg niet begrijp het iook niet meer. zit zelf op een ict academie maare mijn kennis is denk niet voldoende nu:(

We mogen er vanuit gaan dat Asus een goede driver levert.
Krijg je foutmeldingen, heb je uitroep/vraagtekens in je apparaatbeheer staan? Is je chipset juist herkend c.q. geïnstalleerd?

er staanalleen vraag tekens bij bas system apparaat audio codecs en videoen so niet maare toch geen geluid raar

Ik heb een zelfde probleempje gehad met een asus moederboard.

Het was bij mij achteraf heel simpel.

De driver voor asus had ook nog een ander tool er bij gezet in het configuratie scherm.
Ik weet zo niet meer hoe die heet, iets van "sound" en dan nog wat (het was een blauw icoontje) ik weet het niet meer.

Daar moest nog een vinkje ingesteld worden en toen werkte alles incl de microfoon ed.

Mischien heb je hier nog wat aan

dit is wat ik krijg

Chipset

Detected Chipset:
Mobile Intel(R) 82915GM/GMS/910GML Express Chipset family

Chipset Components

Memory Controller:
Mobile 82915GM/GMS/82910GML

I/O Controller:

Failed to identify your ICH

Integrated Graphics:
Mobile Intel(R) 82915GM/GMS, 910GML Express Chipset Family

Dat is vreemd.
ICH staat voor "I/O controller hub" Zonder dat zou er weinig werken in de laptop.

Ik ga eens even verder zoeken.

ja dat heb ik nu gedaan maar ik zie geen veranderingen of so geluid doet het ook nog steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan