Geen geluid uit beeldschermspeakers

• Onderwerp starter Onderwerp starter rezk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rezk

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo iedereen,

ik heb een probleem met het geluid uit mijn beeldschermspeakers.
Ik heb een beeldscherm van Sony die het altijd goed heeft gedaan tot eergisteren. Er kwam op eens geen geluid meer uit de luidsprekers van de beeldscherm. Aan de zijkant van de beeldscherm is een ingang voor koptelefoons. Als ik daar m'n koptelefoon in stop komt er wel geluid uit de koptelefoon. Dit betekent (volgens mij) dat het niet aan de geluidskaart en kabels kan liggen.

Mocht u nog iets willen weten over mijn systeem om mij te helpen, laat het me dan even weten.

Alvast bedankt!

Als je even vermeld welk besturingssysteem het is komen we een stukje verder.
Dan kunnen we namelijk naar instellingen gaan kijken namelijk.

Hoi,

Per ongeluk de volumeknop van je beeldscherm dicht of mute aan.
En welk type van de monitor heb je.

Modag

Niet per ongeluk uitgeschakeld [of zacht gezet] via het on-screen menu?

Mijn besturingssysteem is Windows XP.

Alle volumes staan op maximaal en alles is ingeschakeld (en toch doet de koptelefoon het en speakers niet)

Hoi,

ik begrijp je nu niet helemaal in je eerste schrijf je Aan de zijkant van de beeldscherm is een ingang voor koptelefoons. Als ik daar m'n koptelefoon in stop komt er wel geluid uit de koptelefoon. Dit betekent (volgens mij) dat het niet aan de geluidskaart en kabels kan liggen.

Dus heb je wel geluid en nu schrijf je dat je ook niet met de koptelefoon geluid heb.

Maar probeer de koptelefoon nu eens rechtstreeks op de uitgang van het geluid op de pc wat dan?.

modag

In de beeldscherm zelf zitten er speakers ingebouwd, daar komt geen geluid uit.
Aan de zijkant van de beeldscherm is er ook een poort aanwezig waar je een koptelefoon op kan aansluiten. Die doet het dus wel. Dit betekent dat er wel een geluidssignaal komt naar de beeldscherm, maar er komt niks uit de speakers.

Als ik mijn koptelefoon direct op de geluidsspoort van de pc zelf aansluit, komt er wel geluid uit.

Hoi,

Dan zal het toch een instellings fout op de monitor zijn ,of de speakers zijn defect maar ik denk het eerste.

Welk type monitor van sony is het.

Modag

Ik heb het net gereset, maar nog steeds geen resultaat.

Ik heb net de achterkant van de beeldscherm geopend, en ik zie dat er 2 audio ingangen zijn. De ene waaraan hij is aangesloten doet het alleen met de koptelefoon (hij is al jaren lang op de poort aangesloten en altijd al geluid uit de speakers gehad), en de andere doet het helemaal niet.

Als je toch 2 kaarten hebt, waarom verwissel je ze dan niet even.
Zo gebeurd! :rolleyes:

Aangezien er wel geluid komt uit de koptelefoon, kan ik me niet voorstellen dat het aan de kaart ligt. In ieder geval heb ik geen tweede.

Nog meer suggesties? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan