Geen geluid uit linker speaker, kabeltje of tulpaansluiting defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Ik heb een subwoofer en 2 speakertjes van altec lansing. Een tijdje geleden viel steeds het geluid uit de linker speaker weg. Het heeft te maken met de kabel die van de rechter speaker naar de subwoofer (tulpaansluiting?) gaat. Want af en toe daar aan morrelen en het geluid kwam weer terug. De subwoofer klem tegen de pc aanzetten zodat er geen beweging in de kabel kon komen, heeft een tijdje geholpen, maar nu is het geluid echt weg. Moet ik nu perse een nieuwe speakerzet kopen, of kan ik de kabel laten vervangen? Het ziet er niet naar uit dat het kabeltje te demonteren is.

gewoon een nieuw stekkertje kopen, draadje doormidden knippen, vast solderen aan het nieuwe stekkertje en klaar is kees. (zorg er wel even voor dat je de breuk wegknipt)

stekker vervangen

De electronicazaak heeft losse stekkertjes, misschien kun je die zelf vervangen.
Een kwestie van kabel doorknippen nieuw stekkertje eraan en klaar is kees.

Nou mensen,

Het ziet er naar uit dat het toch niet simpel is. We zijn een aantal computerzaken af geweest. Volgens de 'experts' gaat het om een aansluiting die nu niet meer gemaakt wordt ?! Ik dacht dan maar 2 nieuwe speakertjes kopen. Dell (de leverancier) gebeld Schijnt zelfs dat niet mogelijk te zijn. Ze vrezen dat de speakers die op mijn subwoofer passen niet meer leverbaar zijn. Nog maar twee jaar geleden gekocht!. Moet ik dus vanwege (waarschijnlijk) een kabelbreukje een hele nieuwe set speakers en bijbehorende subwoofer kopen. Belachelijk!!

niet moelijk doen

Nou:
-snij dan gewoon met een stanleymesje de behuizing van de stekker weg
-knip de kabelbreuk weg
-soldeer de kabel vast aan de stekker
-isoleer de stekker mbv. tape ofzo

het ziet er niet echt prachtig uit, maar het werkt wel en het is een stuk goedkoper!

MVG.

Armand

ps.

Kijk ook eens in de conrad catalogus of die van okaphone, misschien dat daar zo'n stekkertje in staat!

Ik heb me kennelijk vergist; het gaat niet om een tulpstekker, maar een stekker met een 9-punts aansluiting. Ik had de speaker meegenomen naar de it-afd. van mijn werk. Die raadden mij aan er mee naar een audiozaak te gaan. Dat hebben we gedaan, maar het stekkertje blijkt niet meer leverbaar. Nog maar eens met Dell gebeld. Een nieuwe speakerset kost € 139,00 en dan kunnen ze nog niet eens garanderen dat deze passen op de subwoofer want precies dezelfde speakers als ik heb worden niet meer geleverd. Ik neem aan dat ik het nu toch wel kan opgeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan