Geen geluid uit mijn hoofdtelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yana07

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Hallo!

Er komt geen geluid uit mijn hoofdtelefoon,en dus ook niet ui mijn speakers als ik die aansluit,heb alles nagekeken,naar mijn weten is alles goed in orde,
Hij heeft het wel gedaan trouwens.

Nog suggesties?

Heb je kortgeleden iets veranderd in je systeem? Kijk anders deze handleiding goed door.

hm niet dat ik weet eigenlijk,heb wel iets veranderd zodat mijn muziek in mn msn balk te zien is,ik weet nou niet of het meteen daarna was dat mijn hoofdtelefoon het niet meer deed.
Heb de handleiding door gelezen,heb die stappen ook allemaal ondernomen via probleem oplosser,maar stuit nergens op problemen.

Hij heeft het wel gedaan trouwens.
Heb je Windows XP? Al een Systeemherstel gedaan?

Installeer anders de chipsetdrivers opnieuw, haal de laatste versie van je audio-stuurprgramma op en installeer die ook.

Als dat niet helpt, ga in Systeem naar Hardware en dan Apparaatbeheer. Klik op het plusje naast "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Nergens rode of gele icoontjes te zien? Klik rechts op de regel van je geluidskaart, kies Eigenschappen, dan de tab Stuurprogramma's en kies Stuurprogramma bewerken. Laat Windows automatisch zoeken in de Wizard Nieuwe Hardware en volg de aanwijzingen op het scherm. Na afloop de PC herstarten. Helpt dat?

:confused: Nee,er staat dat de beste programma's ervoor al zijn geinstalleerd,
alles werkt correct en zie geen uitroeptekens of rode kruisjes.
Ik snap er echt helemaal niks van,waarschijnlijk is het gewoon iets simpels
wat ik dus over het hoofd zie in mijn realtek audio of iets dergelijks.
Heel frustrerend dit

Realtek installeert met de driver een eigen Sound Manager. Vaak kun je dat zien aan een vierkant donkerblauw icoontje met gele ronde lijntjes in je systeemvak. Maar datzelfde icoon staat ook wel in het Configuratiescherm. Als je het gevonden hebt, ga dan eens naar Geavanceerde instellingen. Daar kun je het apparaat voor opnemen en het apparaat voor afspelen selecteren. Zie het voorbeeld (je kunt er op klikken voor een vergroting). Edit: kijk ook bij Audio Wizard, daar kun je de diverse audo-onderdelen (speakers, koptelefoon en mic b.v.) aan de juiste poort toewijzen.Edit II: je stopt je koptelefoon of speakerset toch wel in de groene uitgang van je PC?

Laatst bewerkt:
je stopt je koptelefoon of speakerset toch wel in de groene uitgang van je PC?

Ik heb een laptop,dus hij gaat gewoon in de hoofdtelefoon.

Als ik realtek open zie ik bij mij geen geadvanceerde instellingen staan :confused:

Kun je die koptelefoon in een andere PC of laptop steken om te controleren of hij niet defect is?

Kijk toch nog voor de zekerheid bij Audio (zie afbeelding). Staat voor het Afspeelapparaat de juiste Realtek HD Audio rear output?
Bij Hoofdvolume staat geen vinkje in Dempen? Soms is dat in een andere audio-toepassing gedaan, vandaar.

Laatst bewerkt:
Kun je die koptelefoon in een andere PC of laptop steken om te controleren of hij niet defect is?

Kijk toch nog voor de zekerheid bij Audio (zie afbeelding). Staat voor het Afspeelapparaat de juiste Realtek HD Audio rear output?
Bij Hoofdvolume staat geen vinkje in Dempen? Soms is dat in een andere audio-toepassing gedaan, vandaar.

Mijn hoofdtelefoon en mijn speakers doen het gewoon,niks staat gedempt en de output is ook juist:confused:
Ik ga het maar opgeven denk ik.

Probeer toch eens de chipsetdrivers opnieuw te installeren. Als het goed is heb je ze op een aparte CD staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan