Geen geluid uit monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo
Ik krijg geen geluid via de monitor. Heb onlangs een nieuwe pc en monitor gekocht (MD8830 met Vista en een monitor Ilyama 190 2S B). In het begin kwam er wel geluid uit de monitor, maar nadat de snoertjes even omgelegd moesten worden niet meer. Boxjes al helemaal niet, maar als eerst het geluid via de monitor het maar weer doet.
Heb de audiokabel groen op groen. En wit snoer in het witte contact op de achterkant van de pc. Op het configuratiescherm staat bij Geluid – Realtek HDMI Output ingeschakeld (hierbij icoon monitor) . Op het configuratiescherm staat bij Apparaatbeheer- geluid etc- realtek high definition audio - “dit apparaat werkt correct”. Op het menu van de monitor staat icoontje van speakertje op vol volume.
Iemand een idee wat er niet goed is?

alvast bedankt,
Kees

Bij volume regeling soms alles gedempt aan gevinkt?
speakertje rechts in de taakbalk

Hallo SJJ,

Er staan rechtsonder 2 speakertjes.
Bij wit speakertje Volumemixer - staat schuif Apparaat op maximaal
Bij geelbruin speakertje SoundManager idem.
Bij menu van monitor idem.
Ik zie ook nergens een rood kruis doorheen of geel uitroepteken of zo.

Heb je nog een suggestie?

Dan zou ik eerst de snoeren even goed nalopen misschien toch ergens slechte verbinding of een plugje verkeerd aangesloten

Hallo SJJ,

Met de snoeren zie ik weinig keus, de witte stekker op het witte contact en het groene plugje in het groene rondje. Alles is goed ingedrukt.
Kun je zeggen of het geluid door beide snoeren komt of alleen door het groene?

Bedankt,

Kees

Hallo SJJ,
Ik heb geluid via de monitor!! De oplossing: ik ben ingelogd als administrator. En van daaruit monitor als standaard ingesteld.

Opgelost, bedankt voor het meedenken.

Zelfde probleeeeeeeeeeeeeeem

Dag allemaal,

Ik heb ook een nieuwe monitor Acer S273HLbmii.
Ik heb nu ineens ook geen geluid meer. Vorige monitor prima geluid via mijn monitor en nu niks meer.

Mijn ps3 staat ook aangelsoten op de monitor en daar heb ik wel geluid uit.

En ja ik heb de groene kabeltje die via mijn monitor naar de pc gaat ook aangesloten.

Kan iemand mij a.u.b helpen en hoe kan ik deze nieuwe monitor als standaard monitor installeren

alvast bedankt:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan