Geen geluid uit SB PCI128

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Ik heb een pc met W98SE en geluidkaart SB PCI128. Ik krijg er geen geluid uit. Alles lijkt goed. Drivers van Creative goed geinstalleerd, in apparaatbeheer geen problemen, geluid staat op max., BIOS gecontroleerd op actieve onboard-geluidkaart. Ik weet het niet meer!!!!!:

Laatst bewerkt:
Staat er niks op "dempen" bij de Windows volume instellingen?

Boxen goed aangesloten en er wordt niets gedempt (het kalf is nog niet verdronken!)

Ik heb nu op dezelfde PC nog een geluidkaart in een ander PCI-slot gezet (SB Live) én geinstalleerd. Het resultaat is identiek: Geen geluid.

Verwijder al je Geluidskaarten eens uit Apparaat beheer,en ga dan eens met 1 kaart er in eens nieuw opstarten.

Verwijder ook vooraf de diverse Software en drivers van die geluids kaarten eerst

Hallo

Ik lees : " BIOS gecontroleerd op actieve onboard-geluidkaart" ...

De onboard geluidskaart is uiteraard "gedisabled" in de b.i.o.s. , mits je een p.c.i. versie hebt geinstalleerd ????

En ... uiteraard heb je de luidsprekers op de betrokken geluidskaart ingeplugd ...

Peter

Ik heb een pc met W98SE en geluidkaart SB PCI128. Ik krijg er geen geluid uit. Alles lijkt goed. Drivers van Creative goed geinstalleerd, in apparaatbeheer geen problemen, geluid staat op max., BIOS gecontroleerd op actieve onboard-geluidkaart. Ik weet het niet meer!!!!!:

Heb je wel de drivers voor een onboard gebruikt? die voor een PCI werken niet,
kijk ook even op de site van de moederbordfabrikant, voor de juiste, haal ook gelijk de chipsetdrivers op, zonder werkt de audiochip meestal ook niet.

PS, wat is je merk en type mobo?

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat ik voor een PCI-audiocard de drivers moet gebruiken van een on-board card? Is dat niet wat curieus? Ik ga het in ieder geval proberen.

:shocked: Volgens mij zei ik het andersom:confused: , NIET de drivers voor een pci kaart voor een onboard gebruiken, en had je de chipsetdrivers geïnstaleerd?

Ging over de SB PCI128, die wordt ook zo genoemd bij een onboard kaart, vreemd genoeg.

En als je een PCI gaat gebruiken, moet de onboard uit staan in de bios.

Even proberen de verwarring op te heffen. Het gaat dus om een PCI card. Er blijkt geen onboard aanwezig te zijn! Ik heb de drivers van de PCI card op de site van Creative gehaald en geinstalleerd met het bekende negatieve resultaat..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan