Geen geluid vanaf moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jehobo

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik heb een Asus moederbord de K8V-MX met een geluidskaart op de moederbord. In de bios staat de geluidskaart aan en ik heb de cd met software van Asus voor de geluidskaart chip geinstalleerd, maar ik krijg er helaas geen geluid uit.
Als ik de boxen vol open zet hoor ik een heel kleine beetje muziek, pluggen achter in de geluidskaart al geprobeert te veranderen en in windows XP staat ook alles aan en niet gedempt, wie weet een oplossing

Laatst bewerkt:
Andere boxen geprobeert? Want het kan ook daaraan liggen dat je nog amper wat hoort.

boxen zijn goed, getest op andere pc en werken goed, ook andere set boxen geprobeerd maar zelfde probleem

Staat bij configuratiescherm-->geluiden en audioapparaten-->volume-->geavanceerd ook alles goed ingesteld?

Geplaatst door A.J.
Staat bij configuratiescherm-->geluiden en audioapparaten-->volume-->geavanceerd ook alles goed ingesteld?

Yep, gedempt staat niet geselecteerd, en volume helemaal open

Maar dat bedoel ik niet.
In gevanceerd kun je ook je configuratie aangeven.
Bijvoorbeeld twee ingebouwde speakers in het scherm of een 5.1 opstelling etc etc

Geplaatst door A.J.
Maar dat bedoel ik niet.
In gevanceerd kun je ook je configuratie aangeven.
Bijvoorbeeld twee ingebouwde speakers in het scherm of een 5.1 opstelling etc etc

Klopt ook dat staat allemaal goed, het moet iets hardware matig iets zijn, met een microfoon erin slaan de meters helemaal uit dus dat komt wel goed binnen maar hoor niks op de boxen!!!

Heb een gelijk aardig probleem... Probeer eens de pluggen van de speakers er eens een milimeter of 2 uittetrekken... Speel er een beetje mee, kan ook daaran liggen, anders garantie aanspreken...

Geplaatst door wynand
Heb een gelijk aardig probleem... Probeer eens de pluggen van de speakers er eens een milimeter of 2 uittetrekken... Speel er een beetje mee, kan ook daaran liggen, anders garantie aanspreken...

Absoluut niet doen.
Met een beetje pech veroorzaak je sluiting en kan je je kaart weggooien en misschien erger.
Vrij dom advies.

Vrij dom advies.

Danka, ik krijg hier het zelfde probleem mee opgelost, dus waarom niet probeeren? ik zeg er een milimeter of 2 uittrekken, niet er los insteken zodat je een perfecte situatie maakt voor kortsluiting...

Valt wel mee dat "dom advies" de eintrap van die geluidskaarten is meestal redelijk kortsluitvast...

Heb je ook een leuke player bij je geluidskaart gekregen? Kijk daar dan ook even naar de volume regelingen! Want bij Windows kun je soms wel weet ik hoeveel geluidsregelingen tegelijk hebben, en de één blokkeert dan de ander.....

Geplaatst door ErpCity
Valt wel mee dat "dom advies" de eintrap van die geluidskaarten is meestal redelijk kortsluitvast...

Heb het toch teveel om me heen zien en horen gebeuren om het een dom advies te noemen...........
Helemaal wanneer de kaart geintergreerd is in je moederbord.

Op het moment dat je gaat rommelen met plugjes op een actieve geluidskaart, kan je een brom gaan horen. (vrij hard ook). Als dat gebeurt, heb je al kans dat er iets doorgebrand is, je kan zelfs je speakers ermee opblazen
Al is de eindtrap van de kaart redelijk kortsluitingsvast, je speakers zijn dat zeker niet, en redelijk is niet volledig.
Vrij dom advies dus.

ok wat jij wilt, ik heb mijn probleem er zo mee opgelost en Jehobo zal zelf beslissen wat hij doet.

Geplaatst door wynand
ok wat jij wilt, ik heb mijn probleem er zo mee opgelost en Jehobo zal zelf beslissen wat hij doet.

Adviezen die hier worden geplaatst worden met een zekere nauwkeurigheid gegeven en worden meestal ook opgevolgd.
Als een advies kan leiden tot schade, dan is het het beste dat het er meteen bij wordt vermeldt.(En dan ook in opvallende letterkleur, zodat je er zekerder van bent dat de lezer het leest)
Als je daar niet zeker van bent, dan kan je het beter eerst nakijken/nazoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan