Geen geluid via boxen na aansluiting tv aan stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamasan65

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Hallo,

Ik heb geprobeerd mijn tv aan te sluiten op mijn stereo om zo tv over de boxen te kunnen horen. Tulpjes zitten in de AUX van de stereo en gaan naar de rode en witte aansluiting op mijn tv, kan niet missen lijkt mij want meer van dit soort aansluitingen, dan nog de gele voor beeld en de hoofdtelefoon, heb ik niet. Echter ik krijg niet het tv geluid naar mijn boxen als ik de stereo selecteer op AUX. Wat doe ik verkeerd hier? Of heb ik misschien andere kabels nodig? Advies hierin wordt zeer gewaardeerd.
Oh en als ik mijn dvd-speler aansluit op de stereo (ook weer op AUX) dan heb ik wel geluid over mijn boxen.

Bij voorbaat dank.

Hallo, welkom op helpmij.nl :thumb:

Ik vermoed dat je tulpaansluitingen op je tv allen ingangen zijn en geen uitgangen.
Ik ga ervan uit dat je tv wel een scartaansluiting heeft, die is meestal bidirectioneel.
Met een audioscartkabel kan je het geluid van je tv wel overbrengen naar je versterker.

mmm, Samsung heeft vaak wél een audio uitgang, alleen is het niet erg makkelijk om deze 'aan de praat' te krijgen.
Wellicht is er in menu een instelling waarmee je de uitgang kan activeren ..

Dank je Jackall. Ok ik denk ook inderdaad dat het geen uitgangen maar ingangen zijn op mijn tv. Ik heb wel scartaansluiting maar die gaat naar mijn digitale kastje, anders kan ik niet digitaal kijken. Heb maar een eenvoudige AKAI lcd-tv (met dvb-t tuner whatever that is) type AL2617HT en een oudere stereoversterker van Pioneer XC-L7 met satelietboxen en subwoofje.

En Whitty ik kan ook niet zo iets vinden in het menu over het activeren van uitgangen :confused:

Ik heb eens iets gelezen dat het mogelijk zou zijn om met een tulpaansluiting (in de stereo) met aan de andere uiteinde een minijack en die in de hoofdtelefooningang van de tv te stoppen om zo geluid over de boxen te kunnen verkrijgen, maar durf dat niet zo goed uit te proberen. En ik heb ook niet zo'n kabel ook.
Toch proberen? Of iemand nog andere ideeen? Of moet ik mijn wens opgeven om tv-geluid te kunnen horen over mijn boxen?
Als het nodig is kan ik ook eventueel foto's maken van de tv-aansluitingen en van mijn versterker.

Ik hoor het graag en alvast weer bedankt voor de input.

En wat zegt de gebruiksaanwijzing over die tulpstekkers, zijn dat nu in of uitgangen?
Volgens de Wehkampsite zijn dat uitgangen (side AV-out) ...

Ik kan niks vinden in de gebruiksaanwijzing over tulpstekkers. Wel wordt het volgende beschreven over zijdelingse aansluitingen op deze tv.

De video-ingang wordt gebruikt voor de aansluiting van externe toestellen. Sluit de videokabel aan tussen de VIDEO IN-aansluiting van de tv en de VIDEO OUT-aansluiting van uw apparaat.

De geluidsingangen worden gebruikt om geluidssignalen van externe toestellen aan te sluiten. Verbind de geluidskabel tussen de geluidsingang van de tv en de Geluidsuitgang-aansluitingen van uw toestel.

Opmerking: Geluidsingangen worden gebruikt om geluidssignalen van externe toestellen aan te sluiten. Verbind de geluidskabel tussen de geluidsingang van de tv en de geluidsUITgang van de tv om het geluid in te schakelen

Ben nu helemaal confuus. Als iemand dit snapt mag degene dit graag aan mij uitleggen. Ben helemaal geen expert op dit gebied, maar wel iemand van logisch nadenken, maar hier kom ik niet uit.

Heb je geen hdmi op je digitale kastje?
Zet die dan op je hdmi aansluiting, en je scart met een audiokabeltje naar je versterker toe.
Of nog beter: als je audio uit(tulp) op je digitale kastje hebt, die rechtstreeks zonder tussenkomst van je tv op je versterker aansluiten.

Dan is je probleem opgelost.

Nope geen HDMI op digitaal kastje. Is ook maar een simpel ding. Zitten alleen 2 scartaansluitingen op en voor antenne. Ene scart gaat rechtstreeks naar de tv en de andere rechtstreeks naar dvd-speler. DVD's kan ik wel van dvd-speler via de versterker over de boxen beluisteren. TV heeft (na veel uitpluizen) dus toch alleen maar 3 INgangen (geel/wit en rood) en nergens UITgangen, 1 scart, 1 hdmi, usb en voor de pc. Heb ik notabene een nieuwe tv gekregen (december vorig jaar), maar kan deze dus niet via de versterker over de boxen beluisteren, omdat er dus geen UITgangen aan zitten... Hoe zuur kunnen ze het maken :confused:

Ik baal als een stekker maar blijkbaar kan het dus gewoon niet. Iemand nu nog ideeën?

Thanks

Dan moet je het toch maar proberen met die hoofdtelefoon aansluiting.. weet alleen niet of je TVgeluid gedempt word als je er een stekker in doet, het kan wel es vervelend zijn als dat wél gebeurt ...

Ok ik ga het dan maar es proberen met de hoofdtelefoonaansluiting. Eerst maar even zo'n kabeltje zien te verkrijgen. Bedankt zover voor het meedenken.
Mocht er iemand anders nog ideeen hebben dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.

Zo'n kabeltje (mini-jack 3,5 mm naar tulp) zou de betere bouwmarkt wel moeten hebben ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan