geen geluid via dvd-surround set na aankoop nieuwe tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartWE

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2012
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag jullie hulp gebruiken.

Ik heb een nieuwe tv (philips 32pfl7606h/12) gekocht en deze gekoppeld aan mijn dvd set met extra boxen (jvc ca-dd1).
ik heb ze gekoppeld via de scart aansluiting en nu denk ik dat de scart aansluiting van de tv geen geluid ondersteund. Maar er is ook een digital audio out (optical) op mijn tv en deze heb ik ook aangesloten op de dvd set op de line-digital in.
met het gevolg dat ik nog steeds geen geluid over mijn externe boxen krijg.
wat doe ik fout?????
Als ik een dvd afspeel dan heb ik wel geluid over de externe boxen.
Op mijn vorige lcd tv van philips werkte alles gewoon via de scart en had ik de optical kabel niet aangesloten.

please help

Laatst bewerkt:
Heb je, als je tv kijkt, je dvd wel op de goede source/bron/mode staan?

Die moet je dan niet hebben: als je tv met optische kabel verbonden is moet je iets als "optical" selecteren.

ok ga ik ff proberen, toen de andere lcd tv was aangesloten met scart stond de dvd-speler ook altijd op tv sound.
ik heb alleen in settings:
lineout L1/L2
m out: yes / no HDMI

zijn de aansluitingen wel goed?? of moet ik de audio in (dvi/vga) op de tv gebruiken?

Laatst bewerkt:
Je moet het eens L1 en L2 proberen. Weet je waar m out voor staat? Het is in principe goed aangesloten, het zou in principe via scart moeten kunnen. Heeft je tv 1 of 2 scart aansluitingen? Probeer het dan eens te wisselen.

L1/L2 maakt niet uit, de tv heeft maar 1 scart aansluiting
ik heb alle instellingen geprobeerd maar geen resultaat. gaat er nog wel geluid door de scart op de nieuwste tvs?

Volgens mij wel. Wij hebben hier een Samsung 40" ding staan van 2 jaar geleden, maar hij doet 't wel gewoon via scart 1. Maar krijg je ook geen geluid met die optische kabel?

Wacht even: is die optische aansluiting op je tv een in- of een uitgang?

digital audio out (optical)
dat staat er bij

maar ik heb ook een audio in dvi/vga op de tv zitten

Ik denk alleen niet dat je hc-set dvi heeft, en anders: DVI brengt geen geluid over, dus dan kom je nog niets verder. Ik begrijp niet waarom je geen geluid van je tv op je hc-set krijgt met een optische kabel...

heb net met philips gechat en ze zeggen dat het een software probleem is, ik krijg een usb opgestuurd met de software en als ik die heb en geinstalleerd heb meld ik me weer, hoe het afgelopen is

ik heb de usb ontvangen en geinstalleerd, niets is veranderd

weet iemand misschien hoe ik de dvd speler op optisch zet, misschien is dat het.......

Dat moet je echt met de afstandsbediening kunnen doen. Je moet optical in selecteren, maar hoe? Zou je het typenummer van je hc-set kunnen geven? Of dat die JVC?

type is: JVC CA-DD1
serienr: 141c1035

meer nummers staan er niet op

Zet je tv dan aan met geluid en de kabel aangesloten en druk dan op LINE (3e rij van boven). Als je nog geluid op je tv hoort, is er iets met de kabel mis of er is iets anders mis.

SUPER !!!!!!!! Hij doet het. Wat dom van mij: de dvd set stond nog op tv-sound en heb hem nu op digital gezet en alles speelt weer naar behoren.

super bedankt voor je tijd en hulp, je bent een doorzetter:thumb::thumb:

Ik doe het ervoor dat mensen uiteindelijk verder kunnen met hun zooi, en als dat niet lukt, vind ik misschien net vervelend als degene die ermee blijft zitten. Maar graag gedaan, hoor. Veel plezier ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan