Geen geluid via HDMI op TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Sinds kort nieuwe TV.
Wilde laptop aansluiten op de TV via HDMI kabel. Werkt prima, maar geen geluid.

Kabel is goed, als hij aangesloten wordt op de PS3 werkt geluid + beeld, via laptop enkel beeld geen geluid.

Vaak zit het probleem hem in dat het verkeerde "outputapparaat" is aangezet als geluidsoutput van de laptop. Echter heb ik dit zelf al aangepast naar "digitale uitvoer." Het werkt nog steeds niet. Iemand een idee?

PS. Geluid laptop werkt, geluid tv werkt. Geluid staat "aan" (niet gemute).

Hij moet niet op digital output staan, maar op bijvoorbeeld AMD HDMI Output onder afspeelapparaten. Moet dus op je videokaart staan als output.

Er staat alleen speakers of digital output.

Zojuist even gereboot en nu werkt dat beeld ook al niet meer?????????????

Dat is heel vreemd dat je nu geen beeld meer hebt. Heb je wel nog beeld op de laptop zelf?

Overigens: heb je de (nieuwste) drivers van de videokaart geïnstalleerd? Deze zijn essentiëel wanneer je geluid mee wil zenden over de HDMI kabel.

Ja, ik zit nu op de laptop, zonder beeld beetje lastig he....

Geen idee, maar drivers voor videokaart nodig om GELUID te verzenden?

Misschien een inkoppertje, maar met de FN/F5 toets-combo kan ik aangeven waar het beeld naar toe moet en hoe. Alleen op mn laptop, alleen op de tv, op allebei hetzelfde beeld of de tv als verlengstuk van mn buroblad zeg maar. Heb je daar al naar gekeken?

FN + F4 in mijn geval.

Geen respons. Ook niet via rechtenmuisknop en dan eigenschappen bla bla beeldscherm.. je kent het wel...

Ja, videokaart drivers zijn nodig om geluid mee te zenden omdat de HDMI poort gekoppeld is aan de videokaart. Zonder deze drivers wordt het geluid van de geluidskaart niet doorgegeven via de videokaart.

Probeer eens tijdens het opstarten van de laptop meerdere malen op F8 te drukken en kijk eens of je in veilige modus kunt komen. In de veilige modus dan de videokaartdriver via apparaatbeheer verwijderen. Vervolgens weer opnieuw opstarten en dan tot slot de videokaartdrivers van de fabrikant downloaden en installeren.

Welke laptop heb je precies?

Maar hij werkte voorheen wel, en daarna niet (video). Geluid nooit geprobeerd. Maar lijkt me sterk dat de drivers niet werken.

Daarnaast heb ik vaker "problemen" gehad met drivers. Hele reutemeteut geinstalleerd en weet ik veel wat nog meer. Uiteindelijk allemaal hoop gezeur voor niks.

Laptop werkt verder prima.

Beeld doorgeven kan de standaard windows driver zelf ook, dus dat zou inderdaad goed kunnen. Heb je inmiddels wel weer beeld op je laptop?

*Kuch*

Altijd beeld gehad op laptop. daar werk ik nog de gehele tijd op.

Beeld op TV wás er. Na reboot (in de hoop geluid werkend te maken) was beeld weg.

Geluid is er nooit geweest.

Ok, en wordt de tv nog wel door de laptop herkend als een extra beeldscherm?

Nu werkt het dus wel weer. Hij had ergens in stroombeheer zitten "*****n." Terwijl ik constant op netstroom heb gezeten, had hij uit zichzelf iets uitgeschakeld.

Hoe dan ook: beeld werkt weer, geluid nog steeds niet.

Welke laptop/videokaart heb je? Want je moet gegarandeerd eerst de videokaartdrivers installeren, anders gaat het nooit werken.

hoezo dat. Mijn vriendin heeft ook een laptop. Maand terug hetzelfde bij gedaan.... Werkte ook direct.

Omdat hoogstwaarschijnlijk de fabrikant die laptop van de videokaartdriver heeft voorzien? Jij geeft zelf aan dat je het een en ander opnieuw hebt geïnstalleerd e.d. dus vermoed ik dat de driver er gewoon niet meer op staat.

pfffff absoluut niet.

Videokaart werkt allemaal nog prima. Ik heb ooit (anderhalf jaar geleden) wat drivers opnieuw geïnstalleerd. Was allemaal nutteloos werk en uiteindelijk ongedaan gemaakt.

Apparaten werken allemaal correct.

Hij stuurt gewoon geen geluid via de HDMI kabel. (Heb em staan op Digitale Uitvoer (Soundmax Integrated Digital HD Audio)). Lijkt me toch de goede.

En noem me eigenwijs, ik ga niet weer al die @*&$*@)#$ drivers opnieuw installeren. Geloof niet dat het dat is.

Het is dat je het zelf zegt ;)

En nee, het gaat nooit werken als je mijn advies niet opvolgt. De digitale uitvoer waar jij het over hebt is nu eenmaal niet van de videokaart.

Advies: gebruik de laptop van je vriendin.

pfffff absoluut niet.

Videokaart werkt allemaal nog prima. Ik heb ooit (anderhalf jaar geleden) wat drivers opnieuw geïnstalleerd. Was allemaal nutteloos werk en uiteindelijk ongedaan gemaakt.

Apparaten werken allemaal correct.

Hij stuurt gewoon geen geluid via de HDMI kabel. (Heb em staan op Digitale Uitvoer (Soundmax Integrated Digital HD Audio)). Lijkt me toch de goede.

En noem me eigenwijs, ik ga niet weer al die @*&$*@)#$ drivers opnieuw installeren. Geloof niet dat het dat is.

denk even na voordat iets loopt te roepen de fabriek installeert alle drivers standaard voordat de laptop word verkocht.

toen jij de drivers weg hebt gedaan kan je dus nooit die videokaart volledig gebruiken
zonder die drivers zul GEEN geluid hebben.

Laatst bewerkt:
@ bartmill

Je krijgt goed bedoeld advies om te proberen om je probleem op te lossen. Het is niet netjes als je zo reageert. Op deze manier zullen de mensen je niet helpen met je probleem. Let daar de volgende keer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan