Geen geluid via HDMI videokaart.

• Onderwerp starter Onderwerp starter fr3z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fr3z

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Pas heb ik een pc in elkaar gezet die onder andere gebruikt zou moeten worden als mediacenter. In de computer zit een Asus EN9500GT met een HDMI aansluiting waarmee ik heb dus rechtstreeks op mijn TV wil aansluiten.

Ik heb de videokaart aangesloten op de interne onboard SPDIF uitgang, met het bijgeleverde kabeltje. Ook vond ik het vreemd dat de aansluiting op 't moederbord 4 pinnen heeft en het stukje waar daar op aangesloten moet worden er maar 2 heeft. Maarja, ik dacht het zal wel. Alleen het werkt niet ik heb de kabeltje nog geprobeerd op andere manieren aan te sluiten, maar niks werkt.

Toen ben ik gaan kijken bij de software van me geluidskaart, of ik daar wat kon vinden maar nee. In de manual staat er wel wat over, alleen zit dat menu helemaal niet in de software die ik voor me geluidskaart heb.

Ik heb ook al in me BIOS gekeken en geupdate of ik er daar iets over in kon vinden. Daar stond er ook niks over in.

En mijn vraag is wat nu? Moet ik de kabel anders aansluiten, andere drivers voor me geluidskaart installeren , een nieuwe geluidskaart of andere kabel kopen?

Alvast bedankt,
Jazz

Edit: de computer draait trouwens Windows XP en de TV is een LG 32" G5000.

Dat zijn de standaard drivers van me geluidskaart.

updaten is de enige raad die ik je dan nog mee kan geven... verder zou ik het ook niet weten...

mocht je er echt niet uitkomen zou ik gewone audio kabels nemen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan