Geen geluid via koptelefoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Mijn PC speelt geen geluid af via de koptelefoon. Als ik de koptelefoon aansluit op de audio-uitgang blijft het geluid uit de speakers komen en hoor ik niks via de koptelefoon. Ik heb verschillende koptelefoons geprobeerd, dus daar ligt het niet aan. Bij instellingen voor geluid staat bij 'Uitvoer" alleen 'Luidsprekers'.

PC: Dell Inspiron 5400 AIO
BS: Wndows 11 Home
Audiodriver: RealTek (up to date)
 
Laatst bewerkt:
Een koptelefoon zou m.i. niet op de audio ingang moeten zitten maar op de audio uitgang.
 
Tikfoutje, Ik bedoelde natuurlijk audio-uitgang. Ik heb het inmiddels aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen oranje/rood speakertje in de systemtray. Zoeken op "Realtek Audio Configurator" levert niets op. Downloaden van de oudere driver die jij voorstelt, lukt niet. Krijg een bestand 'Niet bevestigd #####.crdownload'.
 
Laatst bewerkt:
Werkt wel als je toestemming geeft om te downloaden, via blauwe pijl bij FF.

Of zoek zelf op Realtek HDA 8245.
 
Wat bedoel je met "blauwe pijl bij FF'? Ik zie geen blauwe pijl. Als ik het bestand wil downloaden krijg ik de melding"Your driver download will begin in a moment. If driver download didn’t start, click mirror link below to download'. Als ik vervolgens op de mirror link klik begint het downloaden wel maar krijg een bestand een bestand 'Niet bevestigd #####.crdownload' (met daarvoor een rood rondje met witte "x"(
 
Gelukt! Realtek HDA 8245 gedownload en geïnstalleerd via Apparaatbeheer. Koptelefoon doet het. Weer een probleem/ergernis minder. Lange Pier, bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan