Geen geluid via oordopjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

fruitthee

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Berichten
26
Hallo,
Voorheen nooit problemen gehad, maar nu. Er komt wel geluid uit mijn laptop, maar zodra ik mijn oordopjes erin doe hoor ik niks (eerder altijd wel). Als ik de oordoppen in de vaste pc doe heb ik wel geluid, dus het ligt niet aan de oordopjes.
Wanneer ik Afspeelapparaten open vind ik ze ook niet terug, enkel 'luidsprekers' staat hierbij (hiervoor stond er dacht ik nog een pictogram die van hoofdtelefoon o.i.d. was). Ook uitgeschakelde en niet-aangesloten apparaten weergeven is aangevinkt.
Op Google las ik iets over dat ik een driver moet installeren? Als dit het geval is, waar vind ik deze?

Ik heb een Lenovo G50 met Windows 10.
 
Hallo, De drivers die bij de laptop horen moeten geschikt zijn voor het besturingssysteem. Bij een desktop PC heet dat moederbord of chipset drivers. Je kan deze vinden op de website van de fabrikant. Met alternatief, particulier, aangeboden drivers heb ik heel slechte ervaringen, het is niets of het is onveilig. Als je de geluidschip niet kunt installeren zoals je wilt dan is een USB geluidskaart misschien een oplossing.
 
Vreemd. Hiervoor hebben de oordoppen het altijd gedaan. Ook op Windows 10. In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Misschien een rare insteek naar het probleem. Kan de stekker wel diep genoeg in de aansluiting ? Probeer eens met andere oordopjes of koptelefoon.
 
Ik dacht dat je dat van die drivers gelezen had. Kijk voor de zekerheid bij Apparaatbeheer of de drivers van de audioapparaten geladen zijn, welke het zijn en of ze werken. Bij bepaalde fouten kan een apparaat worden uitgeschakeld en alleen de driver en het stuurprogramma van de fabrikant zal de audio met zekerheid goed laten werken.

Bij problemen met vocht en niet werkend geluid, is het wel eens zo dat je het stekkertje er heel langzaam in moet doen en een tijdje moet laten zitten op het punt waar je tenminste gedeeltelijk nog iets hoort. Dit iedere dag herhalen en het stekkertje zo diep plaatsen dat je het meeste geluid hoort, tot het stekkertje er weer helemaal in kan.

Andere opties zijn natuurlijk de driver toch opnieuw installeren, een ongeschikte oudere driver en stuurprogramma in compatibiliteitsmodus installeren, systeem herstelpunt kiezen.
 
Bedankt. Ik heb nu de oordopjes ingeplugd, en het geluid doet het 'ineens' weer. Dat had ik laatst ook. Nog steeds is de pictogram met hoofdtelefoon bij Afspeelapparaten nergens te vinden, maar het geluid doet het nu dus wel. Waarschijnlijk de volgende keer niet meer. Geen idee waar het dan aan ligt.
Het maakt niet uit hoe ver ik ze erin druk. Het is of geen geluid of gewoon normaal geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan