Geen geluid via speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Beste allemaal,

Een tijd terug hebben wij een nieuwe computer aangeschaft, aangezien de oude op sterven na dood was. Uiteraard met Windows Vista, aangezien dat het nieuwste van het nieuwste was. Maar, al sinds we deze computer hebben, is het niet mogelijk om geluid via de speciaal voor deze computer gekochte speakers te sturen; via de speakers in de monitor en via een koptelefoon krijgen we wél geluid. Zelfs nadat we de speakers hadden omgeruild (die eerste set speakers bleek het wel te doen op exact dezelfde computer in de winkel, uiteraard :rolleyes:), bleef het probleem bestaan.

Inmiddels zijn we het goed zat om steeds met van die oortjes in te zitten om muziek te kunnen luisteren, terwijl we twee mooie speakers hebben staan (muziek luisteren via de speakers in de monitor is ook niet echt fijn, aangezien deze naar boven zijn gericht en je 'm dus flink hard moet zetten om zelf iets mee te krijgen).

Ik heb steeds geprobeerd om de speakers te doen werken, door op internet te zoeken naar vergelijkbare gevallen, drivertjes te downloaden, et cetera, et cetera... Dat alles zonder succes. 't Kan toch niet zó moeilijk zijn? :confused:

Nouja, hoe dan ook, ik hoopte eigenlijk dat jullie mij zouden kunnen helpen. Ik zal nog wat informatie meegeven van mijn computer; als jullie meer nodig hebben, laat het me dan weten, inclusief hoe ik die informatie op mijn computer kan vinden (want dat weet ik niet altijd :P).

Alvast bedankt voor de moeite! :) :thumb:

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium, 32-bits.
Processor: Intel Core 2 CPU.
RAM-geheugen: 1023MB.
Geluidskaart: Realtek High Definition Audio.
Type computer: Packard Bell.

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig merk en type van dat speakerset?

Als je het stekkertje van de speakerset in het gat steekt waar nu de groene stekker van de "oortjes" in zit, zou het speakerset het normaal gesproken moeten doen... [tenzij je een usb headset hebt]... of steek het snoertje van de speakers in het gat op de PC waar nu de monitor op zit aangesloten..... beide opties zouden moeten werken...

Laatst bewerkt:
Zou er mee terug gaan naar de winkel waar het gekocht is. Laten zij maar zorgen dat het werkt.

@ ErpCity: De speakers zijn van Canyon, type CN-SP20. Er zit een USB-snoer aan (voor de stroom) en zo'n groen stekkertje, die heb ik overigens al voor én achterin de computer gestoken (en zelfs in de monitor), maar niks werkt. Ik geloof dat het stekkertje van de monitor naar de computer en dat stekkertje van de speakerset al overal in heb gehad.

Het kan dan ook zijn dat die usb kabel wat probleempjes levert, krijgt hij wel genoeg stroom door zo'n usb kabel

Ik neem aan dat de speakers via de usbkabel toch wel voldoende stroom krijgen, anders verkopen ze 't niet lijkt me. Maar ook, we hadden hiervoor een andere set gekocht, en die deed het ook niet (en die zat gewoon in het stopcontact).

Nouja, hoe dan ook, een kennis van ons is nu bezig met de pc leeg te halen en Vista opnieuw te installeren, hopelijk is dit dan opgelost (evenals enkele andere problemen die we hadden), maar ik laat het hier dan nog wel even weten. :)

Bovenstaande is inmiddels allemaal gebeurd, maar ik krijg nog altijd geen geluid. Ik begin te denken dat ik het toch echt in de driver-hoek moet zoeken, maar ik heb eigenlijk geen flauw benul hoe het juiste drivertje kan vinden... :confused:

hey ik denk dat dit de driver is die je zoekt

KLIK HIER om de driver te kunnen downloaden....

ik heb zelf nog een gelui probleem dus ben inmiddels helemaal op de hoogte van allerlei drivers.... hihi behalve men eigen...

succes

Ik heb 'm gedownload, maar als ik 'm probeer te installeren, krijg ik - als het Install Shield eenmaal is opgestart en ik op Volgende druk - de volgende melding:

"Er wordt geen stuurprogramma ondersteund in deze stuurprogrammabundel."

Klik ik op OK, sluit Install Shield af...

Ik heb 'm gedownload, maar als ik 'm probeer te installeren, krijg ik - als het Install Shield eenmaal is opgestart en ik op Volgende druk - de volgende melding:

"Er wordt geen stuurprogramma ondersteund in deze stuurprogrammabundel."

Klik ik op OK, sluit Install Shield af...

net als ik dus. is het dan wel een realtek?
moet je ff bij packerdbell kijken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan