geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiepp

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Berichten
20
ik krijg geen geluid uit mn pc.
heb windows 98
geluidskaart yamaha DS.XG versie 4.05.9017
computer:DELL DIMENSION V333c
Bios versie:04
heb oude driver verwijderd en via dell nieuwe driver geinstalleerd.de Z6658d04
na opnieuw opstarten installeert de computer de volgende 3 bestanden:
1 yamaha ds-xg audio codec
2 yamaha ds-xg game port
3 yamaha ds-xg legacy sound system

te zien bij:deze computer/eigenschappen/apparaatbeheer/plug en play bios/pci bus

er staat geen vraagteken voor.
toch krijg ik geen volumeicoon en geen geluid.

wat te doen?????????
 
Misschien >>Deze Computer >> Configuratiescherm >>Volume staat daar de line out helemaal bovenin? zoniet probeer dat eens.
 
heb ik ook eens gehad na verwijderen oude drivers van mijn SB1024live. Heb toen in de bios mijn on board geluid op enabled gezet en toen bleek ie het weer te doen. Vreemd genoeg niet de on board maar de extra kaart. Ik weet het klinkt niet waarschijnlijk maar het werkte bij mij wel en proberen kan geen kwaad.
 
niet geholpen

ben naar configuratiescherm gegaan en daarna naar ydsxg controlpannel kreeg toen ik op mic echo klikte volgende foutmelding:fatale uitzondering 0e op 0028:c985171b in vxd ydsxg(01)+0010d71b

direct sound staat op enable
spdiff op off
direct sound 3d op application settings
synthesizer op reverb,chorus en variation.sondius-xg(w) staat niet aangeevinkt
dos box staat mpu401 out xg
 
Standaard dingen al nagekeken? Boxen aan volume knop op de boxen niet op nul? Stekkertje goed erin (in groenje aansluiting)
 
probeer alles

altijd goed om dat nog eventjes nog een keer te checken maar ook dat zit goed heb stroom op mn boxen volume hoog en stekkertje er goed in.
 
Probeer hem nog een keer opnieuw te installeren.
Gooi dus dan de geluidskaart uit het apparaatbeheer. Start je pc opnieuw op. Windows Detecteert als het goed is weer de geluidskaart en installeer hem eens opnieuw. Ik zou het anders ook niet weten
 
weet het ook niet meer

ook dat geprobeerd maar hielp ook niet.wordt langzaam moedeloos.wie weet er nog een andere oplossing?wel bedankt voor je snelle reacties mailman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan