Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

booches2003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
2
Hoi allemaal;

Ik ben een beginner dus vandaar de volgende vraag:

hoe kan het dat er, behalve als ik een audio-cd afspeel, helemaal geen geluid meer uit m'n computer komt?
Als er een cd-rom geplaatst wordt krijg ik altijd de mededeling dat er geen geluidskaart aanwezig is of dat nog een ander programma bezig is.
Ik heb al vanalles geprobeerd, oa. alles opnieuw geinstalleerd, maar ik kan het MAAR NIET VINDEN.
Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank!!
 
Hoi,

Wat voor een geluidskaart heb je?
Apart of onboard?
Merk, type?

Iets meer info graag.

Grtzzz.
 
gegevens

Het is een Fujitsu Siemens TREND INTEL PIII 850 MHz computer met:
16 bits stereo audio on board, soundblaster compatible
 
geen geluid uit pc?

Het feit dat je pc wel audio cd's laat horen (via de speakers en niet via een op de cd rom speler aangesloten hoofdtelefoon, neem ik aan) bewijst dat je geluidskaart (lees hardware) wel werkt.

Heb je eventuele moederbord drivers geinstalleerd? (daar staan ook de onboard geluidskaart drivers op)

Is dat niet van toepasing of heb je dat gedaan dan zou ik in apparaatbeheer de geluidskaart verwijderen en de drivers opnieuw installeren.

Werkt dat nog niet dan heb je (denk ik te maken met een vervuild systeem en kan een schone installatie van Windows wonderen doen.

Vergeet in dat geval niet dat je na de installatie van Windows als eerst je moederbord drivers installeerd (indien van toepasing)

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan