geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjoh

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
14
Wie kan mij helpen.
Ik heb bij een vriend f disk gedaan en geformateerd, omdat er een virus op zat.Hierna weer XP geinstalleerd.
Maar ik heb geen geluid en op apparatenbeheer staan bij de audio en media gele vraagtekens.
Ik ben zelf niet zo goed met computers en heb alles gedaan volgens een beschrijving uit de comp. totaal.
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
was de pc voor geinstalleerd met software of is dat een voor een gedaan ?
m.a.w. heb je aparte cd's met software drivers voor je hardware ? de gele vraagtekens staan namelijk voor niet goed geinstalleerde software voor de desbetreffende hardware.
om dit goed te krijgen moet je dus eerst weten welke hardware er in de pc zit en deze drivers installeren d.m.v deze te downloaden van de site van de makers van de hardware.
 
Waarschijnlijk heeft hij een mobo [ moederbord ] met sound on board.

als dit zo is moet je de cd van het mobo erin doen en de drivers van de sound installeren.

groetjes speedtouch
 
download de bijlage en laat die het systeem scannen dan kun je kijken welk programma er voor geluid op je computer aanwezig is en dan kun je desbetreffende drivers zoeken evt op je eigen computer misschien ergens nog aanwezig en anders opnieuw downloaden en installeren

succes
cat
 

Bijlagen

  • aida32.zip
    14 KB · Weergaven: 30
Bij voorbaat dank jullie allemaal, ik ga het een en ander proberen, zodra ik tijd heb.
 
Sorry, dat ik nog niet gereageerd heb.
Dit komt nl omdat ik ziek ben geweest en nu de ander ziek is, van wie de pc is, zodoende.
Als ze weer beter is ga ik meteen ernaar toe om het een en ander uit te proberen en horen jullie het van mij.
 
Ik ben gelukkig weer hersteld en ben meteen aan het werk gegaan.
Ik heb inderdaad zoals jullie zeiden de recovery cd erin gedaan en toen in apparaten beheer op de gele vraagtekens geklikt, daarna kom je in een installatie wizard en wordt er gevraagd of je de installatie software wilt gebruiken, dit heb ik dus gedaan en vervolgens installeerde hij alle drivers voor de sound.
Ik heb het misschien heel simpel verteld, maar het werkt en ik ben heel blij met jullie oplossing.
Ik leer hier alleen maar van.
Nogmaals bedankt en ik hoop hiermee ook anderen te kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan