Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstroger

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
156
Mijn luidsprekers zijn aangesloten op de on-board geluidskaart (v.h. moederbord )
Deze maakt gebruik van het programma NVIDIA Soundstorm. Ik krijg er geen geluid meer door.
Wanneer ik dubbelklik op het icon van volume, naar de geavanceerde eigenschappen v.h. hoofdvolume ga, zie ik dat de toonregeling in de lage en hoge tonen op "laag" staan. Is dit normaal?
Is er iemand die ook gebruik maakt van mijn moederbord en hoe zijn dan de instellingen ervan?
 
Is de geluidskaart wel geactiveerd op je moederbord.
Meestal doe je dat met de cd die bij je moederbord hoort.
 
1) Ik heb hiervoor al in de Bios gekeken. Ik denk dat ze geactiveerd is. ( Of wat moet ik speciaal nazien?)

2) Hoe en met wat kan ik dan met deze CD van het moederbord de activatie uitvoeren?
 
1) zoiets als onboard audio.

2) drivers installeren van de geluidskaart
 
Ik heb al de instellingen gecontroleerd.
Ik heb de drivers ook opnieuw geinstalleerd.
Er is geen verbetering.

Ik denk dat ik het best een gewone geluidskaart in de PC zal steken en hoop zo van het probleem verlost te zijn.
 
configuratiescherm=>geluiden en audioapperatuur=>staat er soms bij dempen aangevinkt???=> dat weghalen...of staat volume te laag ingesteld?
 
Nee, alles staat in orde.
Stekkers, bios, geen demping,
Ik vraag mij ook af of er misschien iets mis is gegaan bij het opstellen van een lokaal netwerk (conflicten)

Tevens wanneer ik het programma NVIDIA open en naar een grafisch scherm kijk met aanduiding van het geluid op de verschillende luidsprekerskanalen zie ik dat er wel degelijk geluid geproduceerd word, alleen ik hoor niets.

Dank voor de reacties
 
op hoeveel kanalen staat de geluidskaart ingesteld ?

Als je hem op 2 speakers /4 of zelfs 5 zet veranderd hij intern de aansluitingen,

Probeer de stekker eens in een ander aansluitpunt.
 
1) Ik moet U zeggen dat het geen fysieke geluidskaart is. Ze zit ingebakken op het moederbord.
2) op de NVIDIA soundstorm instellingen, bij speakers-output zie ik steeds 4 kanalen bewegen, alhoewel ik bij de setup een 2-kanaalsspeakersset heb ingegeven.
Hoe kan ik dat dan intern veranderen?

groetjes
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem op de nieuwe pc van mijn zonen als verstroger. Het gaat hierbij om een Packard Bellcomputer met een chipsetgeluidskaart. Ik hoor nl. alleen maar geruis. Wel reageert de volumeknop op harder en zachter maar er komt geen normaal geluid. Soms is een dag erna het geluid wel normaal. Softwarematig kan ik geen abnormale dingen ontdekken. Heeft het in zo'n geval zin om dan maar een apart geluidskaartje te installeren? Weliswaar heb ik nog garantie maar ik ben bang dat ik mijn apparaat weken kwijt ben en dat men al heel gauw overgaat tot systeemherstel waardoor ik na afloop weer opnieuw kan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Packard bell komt binnen vijf werkdagen het probleen thuis oplossen.
 
OK, momenteel heb ik wel geluid maar als het probleem zich blijft voordoen ga ik eens in de garantiepapieren duiken. Bedankt voor de tip!
 
gkesler, hoe heb je het probleem kunnen oplossen?
Of weet je wat er mis is gegaan?
Ik denk er ook sterk aan om een gewone geluidskaart te steken maar mag on garantieredenen de kast niet openmaken. Een kaart door de PC-boer laten steken zijn extra kosten.
 
Eigenlijk heb ik niets extra's gedaan. Ik startte de pc vanmiddag op en ik had geluid terwijl ik de hele ochtend alleen maar gekraak had gehoord en hem vervolgens uit had gezet. Wel heb ik de optie microfoon bij afspelen uitgezet. Bij mij was deze ingeschakeld terwijl hij alleen bij opnemen ingeschakeld dient te zijn dus wellicht heeft dit ook te maken gehad met dat gekraak. Maar ik wacht even af tot morgen of dan het geluid goed is en anders weet ik het dus ook echt niet meer en zal een beroep moeten doen op Packard Bell......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan