Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Ik heb vandaag mijn XP geformatteerd. Ik wil nu een liedje afspelen. Maar er komt geen geluid.. Maar een foutmelding.. "Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze"...

Fout-id = 0xC00D11BA, Voorwaarde-id = 0x00000000

Maar ik heb gekeken, en de geluidskaart werkt correct..
En ik heb vaker mijn PC wel geformatteerd, maar deze probleem heb ik nooit eerder gehad..
Kunnen jullie mij misschien helpen, of advies geven wat ik moet doen..????
Alvast Bedankt..

Laatst bewerkt:
Heb je de goeie drivers ook geinstalleerd van de geluidskaart?

Fonz :thumb:

Ik heb niet zoveel verstand van Pc's..

Maar ik heb Aida32 geinstalleerd..
en dit is mijn geluidskaart :: Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [B-0] PCI
"als ik het goed heb"
:rolleyes:

Bij Apparaat beheer staat.. `Audio` dat alles correct werkt..
Dus ik heb geen idee wat ik nou moet doen.. En hoe ik de drivers moet downloaden en istalleren.. :( :(

Ik heb het gelezen.. Maar dit was de oorzaak niet.. :( :(

En Nu.. =:( :(

ik kijk zelf nog een beetje rond. en ik zie dat er bij ..Apparaat beheer ~ systeem luidspreker ,.. staat dat er geen stuurprogramma is geinstalleerd,,
is dit misschien de probleem..

Wat denk je wat een driver is?
Juist,
een stuurprogramma.

Fonz

juist dat is hem.. goedzooo :) :)
maar dat was mijn vraag niet..
moet ik dus nu hier voor een stuurprogramma downloaden ..Apparaat beheer ~ systeem luidspreker

Wanneer je de naam van je geluidskaart in Google typt.
Eventueel nog met het woordje driver erachter, krijg je zeker weten een verwijzing naar waar je die driver kunt downloaden. Dan nog even installeren en klaar ben je.

Fonz:thumb:

Dankje voor je snelle reactie..
Ik heb via google de juiste Driver gedownload..
Maar ik krijg .sys bestand en deze kan ik niet openen..
Hoe moet ik dat doen.. ? :):)

heb je toevallig een pci-soundcard EN een onboard?
dan moet je ff kijken of je on-bord in het BIOS wel
is uitgeschakeld(disabled)

Voordat je allerlij dingen gaat uithalen die niet nodig zijn, als er geen uitroep tekens bij een aparaat staan, dat wil dan zeggen dat het aparaat gewoon correct geinstaleerd is, ook al staat er dat er geen stuurprogramma voor gekozen is.
Zolang er maar geen uitroep teken voor staat gaat het goed, rechts onder in beeld zou je nu ook de luidspreker icoon moeten zien zodat je de instellingen van je geluid kunt wijzigen.

Mag ik vragen wat voor een bestand dit is wat je wilt afspelen en met welke Media versie??

Sorry dat ik een beteje laat antwoord.. maar ik kon er niet meer tegen dus heb ik windows xp maar opnieuw geinstalleerd.. en nu doet geluid het wel :)..
bedankt voor jullie reacties en de tips :thumb: :thumb: :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan