geen geluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
hey allemaal
mijn geluid die werkt niet ik heb goed werkende boxen ,maar ja ze doen het niet .
ik hebgeen bijgeleverd cd bij gekregen en audio codecs enz.. die werkt prima alleen er is een probleempje bij ''Game port for Thrustmaster(ACM) (first poort).
bij troubleshoot stat nameljik:

device status:
Windows cannot determine the settings for this device. Consult the documentation that came with this device and use the Resource tab to set the configuration. (Code 34)

Ik snap nu niet wat ik moet doen :( .
dank jullie wel alvast voor al het hulp:thumb:

heb je toevallig bij je mobo een cd gekregen met drivers, daar zit miss ook wel een audio driver op, daarmee was het bij mij opgelost

Heb je nu totaal geen geluid of alleen bij dat spel???
Als je geen geluid hebt ga dan naar het configuratiescherm-hardware en laat die dedecteren en selecteer je geluidskaart en installeer de drivers (het kan zijn dat windows je drivers vind zonder dat je een cd nodig hebt).

weet je tovallig ook hoe je een galmend geluid uit kan zetten, das bij mij namelijk plotseling gekomen....het geluid galmd

ja windows vind de hardware niet zelf en ik heb totaal geen geluid en weet neit hoe je galmed uit zet .
heb ook geen cd :(

Als het een onboard geluidskaart is, zul je ook de goede chipsetdrivers moeten installeren, de southbridge verzorgt namelijk de communicatie tussen geluidschip en processor.

ja oke , maar ik weet neit waar ik dat kan installeren ben niet egt zo goed in computers

richard1 zei:
ja oke , maar ik weet neit waar ik dat kan installeren ben niet egt zo goed in computers

In je eerste post schrijf je dat je een cd erbij hebt gekregen, daar staan de drivers op, die gamepoort is niet belangrijk voor je geluid, maar zou wel fijn zijn als je geen gele uitroeptekens meer hebt.

Ga naar configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, kijk waar er vraagtekens bij staan en laat windows die driveres ervoor zoeken op die cd voor je moederbord, en bij de chipset, hetzelfde doen, ondanks dat daar geen geel vraagteken bij staat.

neej bij me eerste post staat dat ik er geen cd bijgeleverrd heb gekregen
sry als het onduidleijk was

Download aida32 en voer dat uit: zo weten we welke geluidskaart je hebt en kunnen dan zoeken naar de drivers ervoor.

Dat laten draaien op hardware: nu krijg je de namen van je hardware wat in je pc zit.
Probeer daar de geluidskaart uit te halen.
Vind ge het niet dan geef maar alle gegevens door.

hoe kan ik dat doen sorry snap het egt niet heb er weinig verstand van :(
sorry als ik zo lastig ben he :o

Niet lastig worden, dat helpt niet en zeker niet bij een pc.
Start aida32 op en die zoekt naar de hardware in je pc.
Nu krijg je een lijst met alle hardware en daarbij staat ook de naam van je geluidskaart en die moeten we hebben om de drivers te vinden.
Heb je ook aleens gekeken bij hardware: rechtskliiken op deze computer-eigenschappen-apparaatbeheer en dan bij geluid enz. wat daar staat?

Als je aida32 gedownd hebt en unzip hebt gedaan dan zie je een pcscherm(rood) en daar klik je op. Ga dan links kijken naar apparaten en neem dan windowsapparaten en kijk wat er bij geluid staat en laat dat weten.

ik zie een lijst met allerlei hardware maar ik kan nergens vinden geluidskaart is er mischien hier voor een afkorting en kunnen jullie zegge onder welke groep dat hoort
dank je

sory ik heb m gevonden

Geluidskaart Modem #4 Line Playback

dit is m :thumb:

Sorry maar daar heb ik nog nooit van gehoord dat dit een geluidskaart is.
Staat er niets bij van PCI of dergelijke?

Ik vermoed dat je geluidskaart in de bios uit staat of deze niet meer functioneerd, het is een onboard geluidskaart, en deze wordt niet vermeld in Aida, alleen de modemuitgang wordt weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan