Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

golfbreker

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Berichten
34
Ik stel mijn vraag op dit forum, omdat ik ervan overtuigd ben dat het geen hardwareprbleem betreft.
Ik kan wel namelijk wel muziek en zo afspelen via WMP.
Ik hoor echter geen systeemgeluiden meer (opstarten of afsluiten pc, ontvangen email, aanmelden msn en dergelijke).
Ik heb via start - configuratiescherm - spraak, geluid en geluidsapparaten - mijn geluidsschema nagezien - daar is niets aan veranderd.
Ik heb ook nagezien of er niets op "dempen" staat ingesteld.
Mijn geluid staat overal op maximum.
Ik heb nagezien of er geen nieuw stuurprogramma is voor mijn geluidskaart en die lijkt ook ok.
Iemand enig idee ?
 
Ik heb via start - configuratiescherm - spraak, geluid en geluidsapparaten - mijn geluidsschema nagezien - daar is niets aan veranderd.
Toch, voor de zekerheid, heb je in bijgaand schermpje inderdaad een geluidschema in het venster staan?
Heb je al een systeemgeluid geselecteerd en dan op het driehoekje geklikt om te testen of je dan een geluid hoort?
Heb je bij het instellen van het geluidschema ook eerst op Toepassen gedrukt?

Schermpje van Systeemgeluiden.
 
ja, dat geluidsschema heeft mijn eigen naam (zelf ingesteld)

als ik een item aanklik, dan kan ik dat geluid niet testen omdat het driehoekje NAAST het af te spelen geluid GRIJS en niet zwart is = NIET AANKLIKBAAR
 
Ja, ik hoop niet dat ik je ongeduldig gemaakt heb. :D
Heb je al nagekeken of er geluiden staan in C:\Windows\Media?
Je geluidsysteem is in orde, dus er moet iets niet goed zitten in de paden naar je geluiden, denk ik.
Klik in het venster met de systeemgeluiden eens op Bladeren en kijk waar je terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem hoor - ik ben al blij dat iemand zich om mijn prob bekommert
In c:\windows\media zijn de wave bestanden perfect afspeelbaar (via WMP)
In mijn geluidsschema kan ik de geluiden niet controleren omdat het driehoekje NAAST het af te spelen bestand GRIJS staat en niet zwart zoals 't hoort (als je begrijpt)
 
Op Vires Spy en Adware gescant?

Laat Ewido na ophalen en installeren en Updaten er eens overheen gaan.
Online Scan van Trendmicro er over
 
het driehoekje NAAST het af te spelen bestand GRIJS staat en niet zwart zoals 't hoort (als je begrijpt)
Ja, dat begreep ik. Maar kun je ook niet op de knop "Bladeren" klikken? Is die ook grijs, inactief?

Edit: wat Bandit123 adviseert ook doen!
 
Dit heb ik ook gehad, bleek dat ik in het register iets moest verwijderen. Wordt door een programma zoals bijv. Nero overschreven.

Het volgende moet je doen:
Open in het register HKEY_CURRENT_USER en verwijder rechts de waarde.
(rechtermuistoets -> verwijderen)
(Default) Type=REG_SZ Data=(value not set)
Dit wordt vanzelf opnieuw aangemaakt na een herstart.

Hierna hoor je weer geluid te krijgen.
 
ja, dat geluidsschema heeft mijn eigen naam (zelf ingesteld)

als ik een item aanklik, dan kan ik dat geluid niet testen omdat het driehoekje NAAST het af te spelen geluid GRIJS en niet zwart is = NIET AANKLIKBAAR

Betekent dus dat er zeer waarschijnlijk de driver van je geluidskaart niet geladen wordt. Wellicht is ie niet eens geinstalleerd.

Wat voor geluidskaart heb je? (merk/type)
 
voor bandit123 : gescand met ewido en trendmicro - niets gevonden (pc wordt trouwens twee maal per week gescand met hitman en counterspy)

voor boeing737 : ik kan wel op "bladeren" klikken (= zwart) en zie daar dan ook die mediabestanden

voor wajang : dat lijkt me nogal link, zomaar een hele map uit het register verwijderen
(ik kan in nero ook geen tracks afspelen)

voor muurhond : de driver van mijn geluidskaart (realtek in een hpcomputer) is volledig up to date - die wordt trouwens correct weergegeven in mijn hardware
 
Dit heb ik ook gehad, bleek dat ik in het register iets moest verwijderen. Wordt door een programma zoals bijv. Nero overschreven.

Het volgende moet je doen:
Open in het register HKEY_CURRENT_USER en verwijder rechts de waarde.
(rechtermuistoets -> verwijderen)
(Default) Type=REG_SZ Data=(value not set)
Dit wordt vanzelf opnieuw aangemaakt na een herstart.

Hierna hoor je weer geluid te krijgen.
Ik heb alles nagekeken op het gebied van systeemgeluiden dat ik kon vinden. De oplossing van wajang lijkt op z'n minst het proberen waard.
Maak anders voor je het uitvoert eerst een Systeemherstelpunt. Kun je altijd terug naar de huidige toestand.
 
gedaan - daarbij kreeg ik de melding dat niet alle waarden konden worden verwijderd
na heropstarten : probleem blijft
 
een default waarde verwijderen die geen value heeft zal m.i. niet heel veel helpen en helemaal niet als die exact hetzelfde terug komt.

Controleer liever even de volgende register settings

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32]
"midimapper"="midimap.dll"
"wavemapper"="msacm32.drv"
"aux"="wdmaud.drv"
"wdmaud.drv"="wdmaud.drv"
"wave"="wdmaud.drv"
"mixer"="wdmaud.drv"
"midi"="wdmaud.drv"

eventueel kun je de tekst die in het code blok staat in een reg bestand zetten en dan importeren in je register. mocht dat niet lukken horen we het wel
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank ELLASAR (en ook alle andere help mij-ers die zochten naar een oplossing)
na het bijvoegen van die aangehaalde sleutels werkt alles weer naar behoren
wat een herademing dat vertrouwde geluidje weer te horen bij 't opstarten van je pc !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan